Kompania Piwowarska zwalnia, również z działu marketingu i komunikacji
Kompania Piwowarska planuje zwolnienia, z firmą rozstanie się m.in. Tomasz Brycki, dyrektor ds. planowania i strategii produktu. Jak poinformował serwis Wyborcza.pl, pracę może stracić nawet 160 pracowników Kompanii Piwowarskiej.
Paweł Kwiatkowski - dyrektor ds. korporacyjnych, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej - mówi, że zwolnienia zostaną przeprowadzone w dziale marketingu, komunikacji, w pionie handlowym, obejmą także sieci dystrybucji. - Redukujemy centralne funkcje firmy, ponieważ bardziej chcemy koncentrować się na handlu - tłumaczy Kwiatkowski. Wyborcza.pl pisze, że zwolnienia "są pokłosiem trudnej sytuacji na rynku piwa". Liczba pracowników, którzy rozstaną się z firmą, nie jest jeszcze znana. - Będzie dużo zmian - zapowiada Kwiatkowski. Z firmą na przełomie października i listopada br. rozstanie się Tomasz Brycki, dyrektor ds. planowania i strategii produktu. W Kompanii Piwowarskiej zatrudniony jest od 20 lat. Z pionu sprzedaży odejdą także dyrektor operacyjny ds. sprzedaży Robert Grygiel i Grzegorz Maniecki, dyrektor ds. marketingu konsumenckiego, z firmą związany od 11 lat.
Rzecznik prasowy nie udziela informacji na temat tego, czy firma zamierza ograniczyć budżet reklamowy. Kompania pracuje m.in. z agencjami: PZL (obsługuje marki Żubr, Książęce, Redd's), GPD (przygotowała kampanię Lecha Premium).
Kompania Piwowarska według danych cennikowych Kantar Media w minionym półroczu (styczeń-czerwiec br.) na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) wydała 96,6 mln zł (ponad 27 proc. więcej względem analogicznego czasu w ub.r.). Najbardziej promowaną marką piwa od czerwca do sierpnia br. był Lech.
(DR, 19.10.2015)










