Agora nie rezygnuje z "Business Insidera", po przejęciu go przez Axel Springer
Array
Axel Springer SE poinformował wczoraj, że za 343 mln dol. kupił 88 proc. w firmie wydającej serwis "Business Insider". W sumie niemiecki koncern ma już 97 proc. Tymczasem do uruchomienia polskiej wersji tego serwisu przygotowuje się Agora SA.
Julie Hansen, COO i prezydent Business Insidera Inc. już po ogłoszeniu przejęcia spółki przez Springera pytany o planowaną współpracę z Agorą powiedział "Presserwisowi": - W tym momencie zmiany nie są planowane. Agora znakomicie pracuje nad "Business Insiderem" i nie możemy się doczekać pracy z nimi.
Axel Springer SE oraz Agora SA też twierdzą, że zmiany własnościowe nie będą miały wpływu na wprowadzenie polskiej wersji "BI" w ramach Grupy Gazeta.pl.
- Wiedzieliśmy o tym partnerstwie wcześniej i informacja o naszej inwestycji nie zmieni planów dotyczących "Business Insidera" w Polsce - zapewnia Edda Fels z biura prasowego Axel Springer SE. Biuro prasowe Agory zapewnia, że prace nad polską wersją serwisu nie zostały wstrzymane. "Informacja o zakupie przez koncern Axel Springer udziałów w Business Insider Inc. nie wpływa na ten etap naszych działań. O rozwoju projektu będziemy informować w kolejnych tygodniach" - napisano w odpowiedzi na pytania "Presserwisu". Spółka nie odpowiedziała na pytania, czy nie obawia się, że po wygaśnięciu obecnej licencji polską wersję serwisu przejmie Ringier Axel Springer Polska.
"Business Insider" to serwis internetowy specjalizujący się w informacjach biznesowych i ekonomicznych, ale podanych w lekki sposób. Ma sześć mutacji (m.in. amerykańską, brytyjską, singapurską). Oprócz wersji polskiej w przygotowaniu jest też niemiecka. Wydawca podaje, że jego serwis ma w sumie 76 mln użytkowników miesięcznie.
(JM, 30.09.2015)