Najwięcej skarg wpływa na reklamy z podtekstem seksualnym
Reklama z udziałem ośmiolatek była najczęściej skarżona do Komisji Etyki Reklamy
W 2014 roku do Komisji Etyki Reklamy (KER) wpłynęło 2488 skarg. Najczęściej skarżoną reklamą była kampania dziecięcej kolekcji rajstop Ballerina.
Najwięcej skarg - 1625 wpłynęło na reklamy z sektora odzieżowego, głównie za sprawą reklamy internetowej kolekcji Ballerina. Chodzi o reklamę rajstop dziecięcych dostępnych w sklepie internetowym Ballerina.com. Reklama prezentowała dziewczynki w promowanych rajstopach, z mocnym makijażem, w wyzywających pozach.
Kolejną reklamą, która oburzała odbiorców, była promocja szkoły nauki jazdy Police(188 skarg) przedstawiająca kobiety w strojach kąpielowych na tle samochodu do nauki jazdy. Reklamie towarzyszyły dwuznaczne hasła "Pozwolimy Ci szybko skończyć..." i "Twój pierwszy raz? Zaliczaj z nami".
92 osoby złożyły skargę na reklamę płynu do chłodnic Borygo. Skarżona reklama przedstawiała mężczyznę i trzy kobiety w jego objęciach, z hasłem: "Możesz mieszać ze wszystkimi kolorami".
Większość skarg w ub.r. dotyczyła reklam zamieszczanych w Internecie (1682). Na drugim miejscu znalazły się reklamy na nośnikach zewnętrznych (489) i telewizyjne (181).
Skargi najczęściej dotyczyły reklam, w których wykorzystano stereotyp płci (2191 skarg). Ponadto konsumenci skarżyli się na posługiwanie się strachem w komunikacji marketingowej (85) i wprowadzaniem w błąd (83).

(DR, 18.09.2015)










