Na występowaniu w polskich serialach najwięcej zyskuje Warszawa
Liczba publikacji na temat miejscowości w kontekście rozgrywających się tam seriali
Press-Service Monitoring Mediów przygotował raport „Miasta w serialach” na temat efektu jaki przynosi lokowanie miejscowości w telewizyjnych produkcjach. W badaniu uwzględniono polskie seriale emitowane przez TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat. Autorzy badania wzięli pod uwagę liczbę i ekwiwalent reklamowy publikacji, które ukazały się od stycznia do czerwca br.
Najwięcej publikacji o miastach ukazało się w kontekście serialu TVN „Prawo Agaty”. Produkcja zaowocowała 877 doniesieniami medialnymi dla Warszawy i 502 dla Gdańska. W serialu pojawia się też Bydgoszcz, Bruksela, Krynica Zdrój i Nowy Sącz. Dzięki „M jak Miłość” (TVP 2) napisano o stolicy 854 informacje, a o Grabinie 401. W czołówce zestawienia jest też fikcyjna Leśna Góra z serialu „Na dobre i na złe” (TVP 2).
Pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym, najwięcej zyskuje Warszawa. Łącznie publikacje na temat stolicy w kontekście seriali „M jak Miłość”, „Klan”, „Na Wspólnej”, „Barwy Szczęścia” i „Nie rób scen” warte były ok. 62 mln zł. Kolejne miejsce zajęła Leśna Góra. Wartość publikacji na jej temat Press-Service Monitoring Mediów szacuje na 5,6 mln zł. Na trzecim miejscu jest Wrocław, dzięki „Pierwszej Miłości” (Polsat), z ekwiwalentem reklamowym wartym ok. 5 mln zł.
(ED, 07.09.2015)










