Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 07, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezydent Duda pomógł w wypromowaniu Facebook Mentions

W Facebook Mentions po zakończeniu streamingu internauci mogą odtworzyć zapis transmisji

Prezydent Andrzej Duda odpowiadał wczoraj na pytania internautów, korzystając z usługi streamingowej Facebook Live w aplikacji Mentions. Wykorzystanie jej po raz pierwszy w Polsce przez samego prezydenta może pomóc w wypromowaniu tej usługi, która na Zachodzie służy głównie celebrytom.    

Andrzej Duda wczoraj od 19.30 przez 25 minut odpowiadał na pytania internautów, korzystając z Facebook Live w Facebook Mentions. Jest to usługa streamingowa, która właśnie zadebiutowała i ma rywalizować z oferowanym przez Twittera Periscope'em. W odróżnieniu od konkurencji z Facebook Live obecnie mogą korzystać tylko osoby ze zweryfikowanym profilem - czyli najczęściej znani politycy, aktorzy, muzycy i celebryci.
Prezydent Duda odpowiadał m.in. na pytania dotyczące kwoty wolnej od podatku, nauczania historii w szkole, emigracji zarobkowej, biedy wśród najmłodszych. Tuż po transmisji było pod nią prawie 10 tys. kliknięć "lubię to", ponad 4 tys. komentarzy i ponad 1,5 tys. udostępnień. Dwie godziny później klip Dudy z Facebook Live miał ponad 200 tys. wyświetleń.
Jednak to, jak Andrzej Duda wykorzystał Facebook Live, różni się od dotychczasowego korzystania z aplikacji. Zachodni celebryci prezentowali w niej głównie treści łatwe i przyjemne: aktor Dwayne Johnson zademonstrował, jak trenuje na siłowni; prezenter wieczornych wiadomości w NBC Lester Holt pokazał, jak je lancz; piłkarz Kaka transmitował spacer z psem; narciarka Lindsey Vonn - zjazd ze stoku narciarskiego.
- Andrzej Duda wizerunkowo ma być jak prezydent Kwaśniewski, ale ma też prezentować zmianę pokoleniową. Dlatego Kwaśniewski pokazywał się w tabloidach, a Duda używa narzędzi wykorzystywanych dziś przez celebrytów. Myślę, że społeczeństwo dobrze to przyjmie - ocenia dr Norbert Maliszewski, specjalista od marketingu politycznego z Uniwersytetu Warszawskiego.
Sebastian Bryks, digital strategist w agencji reklamowej Lowe Warsaw, zauważa, że usługa Facebook Mentions wykorzystana po raz pierwszy w Polsce na dużą skalę właśnie przez prezydenta, może zmienić podejście znanych osób do niej i do mediów społecznościowych. - Facebook Mentions ma szanse stać się kamieniem milowym w komunikacji osób publicznych na tej platformie - uważa Bryks. - Z założenia ma pomóc celebrytom w kontakcie z fanami i dzieleniu się z nimi swoimi przeżyciami czy opiniami. Mechanizm, który umożliwia im live streaming, nie jest niczym nowym, bo to samo rozwiązanie oferuje między innymi Periscope. Facebook Mentions jest jednak silnie zintegrowana z fan page'ami na Facebooku, na których jest już rozbudowana społeczność. Daje możliwość udostępniania treści w innych serwisach, jak Twitter lub Instagram. Jest też łatwiejsza w obsłudze niż na przykład Snapchat - komentuje Bryks.
W mediach społecznościowych jeszcze przed zaprzysiężeniem było więcej o prezydencie elekcie niż Bronisławie Komorowskim.

(JM, 07.08.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.