Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 05, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sznaps de Luxe narusza normy Kodeksu etyki reklamy

Rada Etyki Reklamy uznała, że scena rzucania psem przez drzewa w reklamie napoju Sznaps de Luxe narusza normy Kodeksu etyki reklamy.

O decyzji z 23 lipca rada poinformowała dopiero w ubiegły piątek. Na reklamę internetową napoju alkoholowego firmy Stock Polska Sp. z o.o. poskarżył się jeden z konsumentów. Jego zdaniem spot miał naruszać Ustawę o ochronie zwierząt i propagować „bardzo złe wzorce u młodzieży”, a także pokazywać, że porzucenie psa jest zabawne.
W emitowanym na Facebooku i w innych miejscach w Internecie spocie reklamowym Sznaps de Luxe mężczyzna dostaje do potrzymania psa na smyczy, po czym rzuca nim przez drzewa, żeby sięgnąć po butelkę ze sznapsem. Pies spada na kolana staruszków również pijących sznapsa.
Rada uchwaliła, że spot narusza normy art. 2 ust. 1 i art. 21 Kodeksu etyki reklamy. Według rady reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Ma ona też przedstawiać zwierzęta w sposób sugerujący możliwość ich niehumanitarnego traktowania.
Grupa K2, która opracowała i zrealizowała koncept kreatywny spotu, wybroniła się jednak od zarzutu narażania zdrowia zwierzęcia, ponieważ udowodniła, że do sceny przerzucenia psa wykorzystano jego atrapę.

(AMP, 05.08.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.