Filmy na Facebooku będzie można udostępniać widzom według wieku i płci
(fot. freerangestock.com)
Facebook wprowadza zmiany dla wydawców publikujących w tym serwisie filmy.
Pierwsza ze zmian dotyczy sposobu dodawania filmów za pomocą aplikacji Facebook Video API. Dzięki niej będzie można ukryć film - będzie dostępny tylko dla znających bezpośredni link do wideo, a wyszukiwarka go nie znajdzie. Możliwe będzie też zablokowanie embedowania filmu, czyli osadzania go na innych stronach niż Facebook. Serwis wprowadza też możliwość ograniczenia widowni ze względu na wiek lub płeć oraz ustawienie daty, do której wideo ma być dostępne.
Podobnie jak na YouTube użytkownicy będą mogli wybierać miniaturki zapowiadające film, będzie też funkcja dodawanie napisów.
Na początek zmiany wprowadzono w USA, ale w najbliższych tygodniach będą dostępne dla użytkowników z innych krajów.
(JM, 23.07.2015)










