Innowacje, które zmieniają świat, czyli szósty dzień Cannes Lions 2015
Z Cannes piszą dla Press.pl Marcin Gaworski i Mikołaj Sadowski z 180heartbeats + Jung von Matt.
Piątek w Cannes mijał nam pod hasłem innowacja. Jakąkolwiek definicję innowacji byśmy przytoczyli, to zdecydowanie trzeba być kreatywnym, żeby innowacja się zrodziła. 15 tys. kreatywnych, odważnych uczestników Cannes Lions 2015 (4000 więcej niż w zeszłym roku) przyjechało znaleźć tutaj inspiracje. Kiedyś Bono z U2 powiedział do uczestników tego festiwalu, że to jest najlepsze miejsce, w którym miał okazję się znaleźć, bo potencjał, determinacja ludzi kreatywnych, może zmienić świat na lepsze.
Nie bez znaczenia był wywiad z Alem Gore’m, który jako polityk próbuje zmieniać świat. My jednak, zamiast okrągłych słów polityka, wolimy konkretne projekty, pokazane w tym roku na pierwszym w historii nowym wątku festiwalowym - Innovation Lions.
Dzięki tej festiwalowej ścieżce, poznajemy Panasonic Purifier, który w Ekwadorze oczyszcza wodę z klimatyzatorów tak, że nadaje się ona do picia, czy Twin Souls od Young & Rubicam Moskwa, czyli aplikację, która rozpoznaje twarz rodzica adopcyjnego i dopasowuje do niego wygląd dziecka – tak żeby było podobne. Dzięki temu zmniejsza się odsetek dzieci, które już po adopcji wracają do domów dziecka, bo są odrzucane, m.in. z powodu braku fizycznego podobieństwa do nowych rodziców.
I wreszcie Grand Prix tegorocznego Innovation lion - . Genialny pomysł lokalizowania domów w fawelach w Brazylii, namiotów na campingu, czy każdego miejsca, które nie ma adresu. Zamiast podawać skompilowane koordynaty geolokalizacyjne, wystarczy wymyślić trzy słowa definiujące miejsce pobytu i przy pomocy aplikacji każdy może je znaleźć. A pomysł wziął się z tego, że założyciel "what3words" jako manager muzyczny nie mógł znaleźć na festiwalach muzycznych typu Glastonbury miejsca na koncert zespołów, które promował.
Droga do kreatywnej innowacji bywa więc dużo prostsza niż mogłoby się wydawać. Innovation Cannes Lions to trzy słowa, które bardzo nas inspirują.
Na kulisy festiwalu zapraszamy na snapchat: voyage180
Marcin Gaworski, partner i dyrektor zarządzający 180heartbeats + Jung von Matt
Mikołaj Sadowski, partner i creative director 180heartbeats + Jung von Matt
(27.06.2015)










