Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 25, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jak będą wyglądały agencje w przyszłości, czyli czwarty dzień Cannes Lions 2015

Z Cannes piszą dla Press.pl Marcin Gaworski i Mikołaj Sadowski z 180heartbeats + Jung von Matt.

Wszyscy wzruszyliśmy się, kiedy twórca kampanii Ice bucket challenge, założyciel organizacji ALS Association, która zebrała 220 mln dolarów na walkę ze stwardnieniem bocznym zanikowym, odbierał dziś nagrodę Grand Prix. 15 -minutowa owacja na stojąca poruszyła wszystkich widzów gali Cannes Lions 2015. 
Sir John Hegarty (BBH), Bil Greenberg (RG/A), Keith Weed (szef marketingu Unilever) to ludzie, którzy osiągnęli już dojrzały wiek i myślą o tym, żeby zostawić po sobie trwały ślad. Wszyscy trzej mówili o kampaniach społecznych. Szef Marketingu Unilever przeniósł dyskusję o markach, które zajmują się tematami ważnymi dla ludzi, na wyższy poziom. Poznaliśmy marki Unilevera, które w swoje DNA mają wpisane tematy społeczne - np. poprawę samooceny kobiet, czy inne tematy pokazane na platformie Unilever Bright Future. Co ważne, tematy społeczne nie są traktowane przez Unilever jako działalność CSR marki parasolowej, lecz wpisane w brief niektórych marek
z portfolio. Równowaga, jak to określił Keith Weed, miedzy PURPOSE i PURCHASE danej marki, sprawia, że jej sprzedaż wzrosła o 50% w porównaniu do innych marek z portfolio Unilever - od momentu, kiedy dodano cel społeczny do marki. 
Potem Bob Greenberg z RG/A zaskoczył nas wszystkich nowym modelem agencji. Otóż agencja odpowiedzialna m. in. za wymyślenie i utrzymanie aplikacji Nike+, w obliczu coraz trudniejszej sytuacji na rynku reklamowym, przetargom nawet na najmniejsze projekty, odkryła nowy model biznesowy. Stworzyli RGA accelarator, który pomaga startupom wypłynąć na szerokie wody marketingu w poszukiwaniu inwestorów. W ten sposób stworzyli np.  aplikację BEATS, którą sprzedali APPLE. Uczą też młodych przedsiębiorców, jak znaleźć insight konsumencki, zrobić swój użyteczny wynalazek oraz wypromować go na rynku. W zamian za kilka bądź kilkanaście procent udziału w takim projekcie. Byliśmy absolutnie zachwyceni projektem ALVIO, w którym RG/A zmieniła insight konsumncki i zamiast atletów używających wynalazek ALVIO, zwrócono uwagę na dzieci chorujące na astmę. Takie projekty nie tylko przynoszą pieniądze RG/A, lecz także zdobywają najwyższe trofea w Cannes Lions. W tym miejscu warto wspomnieć jeszcze o OWLET, GROVE, Bio RANGERS, HammerHead.
Bob Greenberg uważa, że udział agencji interaktywnej w ekosystemie start-upów, to jedyna droga, żeby kompetencje strategiczne, usability, designu, programowania, były w pełni wykorzystane i rozwijały agencje.
Na kulisy festiwalu zapraszamy na snapchat: voyage180
Marcin Gaworski, partner i dyrektor zarządzający 180heartbeats + Jung von Matt
Mikołaj Sadowski, partner i creative director 180heartbeats + Jung von Matt 

(25.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.