Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 23, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Big data vs. Kreatywność, czyli drugi dzień Cannes Lions 2015

Z Cannes piszą dla Press.pl Marcin Gaworski i Mikołaj Sadowski z 180heartbeats + Jung von Matt.

Na drugi dzień festiwalu Cannes Lions ostrzyliśmy sobie zęby. Obfitował w całą plejadę gwiazd. Marlilyn Manson, Natalie Imbruglia, Gery Graf, czy założyciel Snapchata - Evan Spiegel, to doskonale znane nazwiska ze świata szeroko pojętego biznesu reklamowo-rozrywkowego.
Gery Graf - współtwórca agencji barton f. Graf 9000 - przekonywał nas i samego siebie do tego, że Big data nie zabijają kreatywności, a jedynie ją uwalniają. I że świat reklamy nie będzie w przyszłości polegał na dostarczeniu komunikatu, którego oczekują ludzie w odpowiednim czasie i miejscu. Uwierzyliśmy, że Big Data służą do zidentyfikowania odpowiedniego zachowania ludzi, na którym można zbudować pomysł kreatywny. Jako przykład Gery Graf podał kampanię zrealizowaną dla Axe.
Z kolei twórca Snapchata – Evan Spiegel przekonująco wyjaśnił wszystkim słuchaczom, dlaczego miliony ludzi używają tej aplikacji codziennie - zamiast oglądać tv. Evan, po tym jak rzucił studia, a jego dziewczyna wolała chodzić z kolegą, zajął się stworzeniem aplikacji, która zmieni facebookowy sposób komunikowania się ludzi. Na snapchacie nie oglądamy najświeższych informacji tak jak na Facebooku, tylko śledzimy historie – od początku do końca. A przecież ludzie lubią opowiadać historie. Co więcej, Evan i jego koledzy nie wprowadzili na Snapchacie możliwości oceniania odbieranej treści. Użytkownicy tej aplikacji nie obawiają się więc reakcji znajomych na wysłany przez nich content. Ten brak strachu przed oceną sprzyja kreatywności i wolności twórczej. Ponadto Evan wyjaśnił genezę żółtego logo aplikacji, czym zaskarbił sobie sympatię widowni. Kiedy logo Snapchata, które sam narysował na kartce papieru, znalazło się wśród 100 najpopularniejszych aplikacji a App Store, zdecydował się wyróżnić je spośród innych żółtym kolorem.
Jak przekonali nas dzisiejsi mówcy, Big data to tylko dane, które pomagają poznać zachowania ludzi. Ta wiedza pozwala stworzyć pomysł kreatywny, który wzbudza emocje, zmienia zachowania i prowadzi do pozytywnego odbioru danej marki. Koledzy z Dentsu przekonywali nas, że nawet skomplikowane algorytmy sztucznej inteligencji analizujące Big data, przegrywają z kreatywnością. Bo Big data to przeszłość, a tylko ludzka kreatywność potrafi stworzyć nieoczekiwane wyobrażenie przyszłości. Tylko ludzie mają przecież wyobraźnię.
Oczekując na kolejne wystąpienia - Pharella Whiliamsa oraz Jamiego Oliviera, pragniemy pogratulować nominowanym: Isobarowi za projekt Photos for life, k2 za Smutny autobus. DDB & Tribal gratulujemy nagrody za projekt ,,Move Update" dla McDonald's, a Vml wystąpienia o projekcie z TicTac. Każdy taki polski akcent na festiwalu w Cannes przybliża nas do wielkiego świata reklamy, jaki się tutaj odbywa.
Zostańcie z nami na kanale snapchat: voyage180.
Marcin Gaworski, partner i dyrektor zarządzający 180heartbeats + Jung von Matt
Mikołaj Sadowski, partner i creative director 180heartbeats + Jung von Matt

(23.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.