Dentsu odpowiada za marketing Mistrzostw Europy Piłkarzy Ręcznych 2016
Grupa Dentsu Aegis Network Polska będzie partnerem strategicznym Związku Piłki Ręcznej w Polsce oraz narodowym dostawcą Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF Euro 2016.
Jako partner strategiczny, grupa Dentsu wspomoże działania ZPRP w zakresie zintegrowanych działań marketingowych. Jako narodowy dostawca EHF Euro 2016 będzie uczestniczyć w kreacji i realizacji działań promocyjno-komunikacyjnych związanych z Mistrzostwami Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn, które w 2016 roku odbędą się w Polsce.
- Strategiczne partnerstwo z ZPRP jest wynikiem podjęcia decyzji o rozwoju w ramach struktur Dentsu Aegis Network Polska kompetencji związanych z marketingiem sportowym. Dentsu Inc. ma unikalne doświadczenia w tym zakresie. Wierzę, że przyczynimy się do rozwoju piłki ręcznej, która z każdym rokiem będzie jeszcze bardziej ekscytująca dla kibiców, marek oraz mediów, równocześnie poszerzając grupę odbiorców tej dyscypliny – mówi Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polska & Eastern Europe.
Jako partner strategiczny Związku Piłki Ręcznej w Polsce spółki należące do Dentsu Aegis Network Polska wezmą odpowiedzialność za trzy główne obszary: wsparcie ZPRP jako organizacji, wsparcie reprezentacji Polski oraz działania CSR związku mające na celu popularyzację piłki ręcznej wśród dzieci i młodzieży. Działania wspierające ZPRP obejmą m.in.: uczestnictwo w opracowaniu strategii marketingowej związku na lata 2015-2018, strategię promocji piłki ręcznej, zdefiniowanie polityki sponsoringowej i przygotowanie strategii współpracy promocyjno-komunikacyjnej z klubami oraz okręgowymi związkami piłki ręcznej, począwszy od roku 2016.
Osobnym projektem ma być wsparcie marketingowe mistrzostw. Spółki należące do Dentsu Aegis Network Polska będą uczestniczyć w realizacji działań promocyjnych związanych z mistrzostwami oraz wydarzeniami przed turniejem, m.in. w losowaniu grup finałowych, które odbędzie się jutro w Krakowie.
W ramach Grupy Dentsu Aegis Network Polska zostanie powołany interdyscyplinarny zespół, który zajmie się realizacją działań objętych umową. Rolę koordynatora działań będzie odgrywać agencja Isobar Polska.
- W Isobar Polska budujemy komunikację poprzez wdrażanie wizji „ideas without limits” oraz wykorzystywanie ekosystemu istniejącego w ramach grupy Dentsu Aegis Network Polska – mówi Monika Bierwagen, president & managing director Isobar Polska.
Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn odbędą się w Polsce w styczniu przyszłego roku. Do turnieju zakwalifikowało się 16 drużyn. Mecze zostaną rozegrane w Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. Będzie to najważniejsze wydarzenie w 97-letniej historii polskiej piłki ręcznej.
- Mamy pełną świadomość potencjału, jaki daje nam EHF Euro 2016 w kontekście promocji piłki ręcznej w Polsce, ale także promocji kraju i polskich miast. Tak prestiżowe wydarzenie to ogromna szansa, którą chcemy w pełni wykorzystać. Cieszymy się z rozpoczynającej się współpracy z zespołem firmy Dentsu Aegis Network Polska. Wspólnie przygotowujemy plan działań promocyjnych, który będziemy realizować, począwszy od losowania w Krakowie, aż do ostatniego dnia mistrzostw – mówi Marcin Herra, wiceprezes ZPRP ds. Euro 2016.
Dentsu Inc. ma bogate doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi federacjami sportowymi oraz w realizacji projektów związanych z promocją masowych imprez sportowych. Już w 1984 roku grupa realizowała projekty dla organizatorów Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles. W portfolio Dentsu Inc. ma m.in. współpracę z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim (IOC), Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej (FIFA), Międzynarodową Organizacją Lekkiej Atletyki (IAAF). W kwietniu 2014 roku Dentsu Inc. podpisało kontrakt z Japońskim Komitetem Olimpijskim odpowiadającym za organizację Letnich Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w 2020 roku w Tokio. Denstu Inc. będzie współtworzyć strategię marketingową igrzysk, a także odpowiadać za pozyskanie sponsorów oraz za licencjonowanie transmisji.
(AMS, 18.06.2015)










