Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 03, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Megapanel przejdzie do historii - zastąpi go Pl@net

.

W pierwszej połowie stycznia 2016 roku opublikowane zostaną pierwsze wyniki nowego badania Internetu Pl@net, realizowanego na zlecenie Polskich Badań Internetu przez GfK Polonia. Nowy pomiar obejmie serwisy internetowe, aplikacje (desktopowe i mobilne) oraz streamy audio i wideo.

Trwający dwa lata konkurs na pomiar polskiego Internetu wygrała firma GfK Polonia. Pokonała Gemiusa (to dotychczasowy wykonawca badań), a także firmy: ComScore, Millward Brown i Nielsen. – Po raz pierwszy będzie to kompletny obraz tego, co się dzieje w polskim Internecie – zapewniał podczas wczorajszej prezentacji nowego badania Bartek Osiński, business development manager w GfK Polonia.
Badanie ma mierzyć korzystanie z Internetu na komputerach, tabletach i smartfonach. Pomiar obejmie serwisy internetowe, aplikacje (desktopowe i mobilne) oraz streamy audio i wideo. Wszystkie wyniki będą publikowane w jednym zintegrowanym zbiorze danych.
Pl@net będzie badaniem panelowym, które obejmie 10 tys. respondentów zrekrutowanych do niego (w tym 2 tys. korzystających z urządzeń mobilnych) i 50 tys. respondentów z panelu demograficznego instytutu.
Na wakacje zaplanowano tzw. skryptowanie serwisów, które objęte zostaną badaniem site-centric. We wrześniu GfK Polonia dostarczy PBI pierwsze testowe wyniki badania. 1 grudnia zacznie się pomiar produkcyjny. Wyniki publikowane będą co miesiąc w ciągu ośmiu dni roboczych od zakończenia miesiąca. Pierwsze dane (za grudzień br.) zostaną opublikowane do połowy stycznia. Nie zapadła jeszcze decyzja, jak dostarczane będą wyniki dzienne – czy tak jak w przypadku telewizji, czyli kolejnego dnia, czy razem z danymi miesięcznymi.
Jednocześnie do końca 2015 roku obowiązywać będzie umowa PBI z Gemiusem, który ostatnie wyniki dostarczy za listopad – z racji opóźnienia w publikowaniu danych przez tę firmę badawczą nastąpi to w drugiej połowie stycznia 2016 roku.
PBI nie ujawnia, ile będzie płacić za badanie realizowane przez GfK Polonia i czy będzie to więcej, niż kosztował spółkę Megapanel Gemiusa. – Zdecydowanie jakość badania była kluczowym kryterium – stwierdził wczoraj Andrzej Garapich, prezes PBI.
PBI chce przetargi na wykonywanie badań Internetu przeprowadzać co cztery lata. Najbliższe postępowanie ma być ogłoszone w grudniu 2017 roku.

(KOZ, 03.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.