Gemius będzie badał Internet dla PBI tylko do końca roku, potem GfK Polonia
Polskie Badania Internetu (PBI) to organizacja powołana celem utrzymania standardu badań polskiego Internetu.
Konkurs spółki Polskie Badania Internetu na prowadzenie badań wygrała firma GfK Polonia. Będzie ona badać Internet w latach 2016-2019. Pierwsze wyniki nowego badania zostaną udostępnione na początku 2016 roku. Do tego czasu prowadzone będzie badanie Megapanel PBI/Gemius.
Umowa na realizację nowego badania PBI obejmuje cztery lata. W takim cyklu PBI zamierza organizować kolejne konkursy.
Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca GfK, tak komentuje wygraną w przetargu: „Jestem bardzo zadowolona, że nasze innowacyjne rozwiązanie oraz wielomiesięczna praca zespołu międzynarodowych i lokalnych ekspertów została doceniona przez PBI i Komisję Konkursową. Nowy standard oznacza nową jakość dla rynku, a potencjał GfK gwarantuje, iż spełnione będą wysokie wymagania postawione w tym przetargu.”
Konkurs ofert na pomiar widowni internetowej trwał od 25 kwietnia 2013. W pracach komisji konkursowej brali udział także przedstawiciele organizacji nie należących do PBI - IAB Polska, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), domów mediowych oraz sieci reklamowych.
Oferty na badanie przedstawiło pięć instytutów badawczych: ComScore, Gemius, GfK Polonia, Millward Brown i Nielsen. Po ocenieniu ofert rozpoczęły się negocjacje zakończone w kwietniu br. 26 maja 2015 nadzwyczajne zgromadzenie wspólników PBI podjęło decyzję o wyborze firmy GfK Polonia jako wykonawcy badania.
Polskie Badania Internetu (PBI) to organizacja powołana celem utrzymania standardu badań polskiego Internetu. Istnieje od 2000 roku, jej udziałowcami są najwięksi wydawcy internetowi w Polsce: Agora SA, Grupa Onet, Ringier Axel Springer, Grupa WP, GG Network, Grupa ZPR Media, Interia.pl, Polska Press Grupa, Redefine.
(26.05.2015)










