Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Kwiecień 12, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmienionym "Wysokim Obcasom" brakuje lekkości i zaskoczenia

Aneta Martynów

Redaktor naczelna zmienionych "Wysokich Obcasów" napisała we wstępniaku, że ich wydawca przeprowadził badania na czytelniczkach, z których wynika, że magazyn jest mądry, ale staromodny i smutny. Powiększono więc format, zmieniono layout, zderzono ze sobą szeryfowe i jednoelementowe czcionki. Teraz jest nowoczesny, ale nudny.

Na pierwszu rzut oka widać graficzny zamysł (okrągła numeracja pagin, okrągłe inicjały, zakończenia tekstu, belki, podpisy pod zdjęciami), lecz w połączeniu z układem dwuszpaltowym ciągnącym się przez cały magazyn i tym samym garniturem czcionek bez rozróżnienia na działy - wygląda monotonnie. Mimo krągłości nijak nie kojarzy się z magazynem kobiecym. Brak w nim lekkości i zaskoczenia. To może być magazyn dla każdego i o wszystkim.
W numerze po zmianach wystarczy popatrzeć na schematyczność i bezpłciowość stron 36-37. Gdyby zdjęcia kobiet pracujących na platformach podmienić na zdjęcia ciężarówek, też by pasowały. Z zapowiadanych zmian strukturalnych zauważyć można tylko felieton Doroty Wellman (czyli będzie bez ogródek) i Domowy Klub Obiadowy Igora Nazaruka (potrawy zapewne smaczne, ale koncepcji i jakości zdjęć kompletnie nie rozumiem).
Podoba mi się okładka. W przeciwieństwie do pism płatnych wydawca może sobie pozwolić na odważniejsze zabiegi graficzne i oszczędniejsze tytuły, bo okładka nie musi tu spełniać roli naganiacza do zakupu. Może pełnić rolę manifestu, podkreślać linię programową pisma lub po prostu intrygować. (zebr. IKO)

(12.04.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.