"The Guardian", Reuters i CNN zakładają sieć, aby rywalizować z Google i FB
Grupa renomowanych mediów angielskojęzycznych pracuje nad własną siecią reklamową, która pozwoli reklamodawcom na dotarcie do ponad 100 mln użytkowników na całym świecie.
Projekt o nazwie Pangaea ma ambicję konkurowania z platformami reklamowymi oferowanymi przez Google czy Facebooka. Jego twórcy zapowiadają, że dzięki nowej sieci reklamodawcy zyskają dostęp do produktu obejmującego serwisy internetowe najbardziej renomowanych światowych mediów, których odbiorcami jest około 110 mln osób. Jedna czwarta z nich pochodzi z najlepiej zarabiających grup demograficznych, a jedna piąta to menedżerowie najwyższego szczebla.
Inicjatorem projektu jest brytyjski dziennik “The Guardian”, który do współpracy zaprosił m.in. “The Financial Times”, Reuters, CNN i “The Economist”. Wydawcy będą się dzielić przychodami.
Nowa sieć testowo wystartuje w kwietniu br. Dostawcą technologii wykorzystanej w platformie jest firma Rubicon Project.
(LL, 19.03.2015)










