Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 12, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Provident proponuje opracowanie Kodeksu Etyki Reklamy Branży Finansowej

Provident Polska wspólnie z Radą Reklamy zapowiada, że rozpocznie prace nad Kodeksem Etyki Reklamy Branży Finansowej. Zdaniem stratega marketingu to działanie prewencyjne, mające sprawić, że nie zostaną wprowadzone ograniczenia w reklamowaniu pożyczek, tzw. chwilówek.

Firma Provident Polska, która specjalizuje się w udzielaniu szybkich pożyczek, została sygnatariuszem Kodeksu Etyki Reklamy.

Firma zaproponowała wypracowanie zasad, które miałyby obowiązywać w reklamach branży finansowej. - Jako sygnatariusz organizacji sami poddajemy swoje reklamy niezależnemu audytowi, który sprawdza, czy są one zrozumiałe dla konsumenta – mówi Katarzyna Szerling, dyrektor pionu marketingu Provident Polska.

- Obecnie pracujemy nad stworzeniem grupy roboczej pracującej nad utworzeniem Kodeksu Etyki Reklamy Branży Finansowej - mówi Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji w Providencie. - Do współpracy zapraszamy wszystkie organizacje i instytucje finansowe. W celu uzyskania obiektywnego stanowiska zwrócimy się również o opinię do ekspertów i dziennikarzy. Jest to jeden z pierwszych kroków prowadzących do samoregulacji branży. Mamy nadzieję, że nasze starania pomogą w kodyfikacji prawa w zakresie reklamy w branży finansowej - podkreśla Karolina Łuczak.

Tymczasem według ustaleń "Presserwisu" Narodowy Bank Polski planuje działania przestrzegające przed braniem szybkich pożyczek, tzw. chwilówek.

Zdaniem Adama Miecznikowskiego, chief strategy officera z agencji Publicis, inicjatywa Providentu jest działaniem prewencyjnym. - Sytuacja jest podobna do tej, z jaką mieliśmy do czynienia w przypadku branż alkoholowej lub tytoniowej - uważa Miecznikowski. - Firmy z branży finansowej doszły zapewne do wniosku, że lepiej samemu wprowadzić regulacje, niż czekać na wprowadzenie surowszych ograniczeń - zauważa Miecznikowski.

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, wydatki reklamowe instytucji finansowych w czwartym kwartale 2014 wyniosły łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku wartość reklamy wzrosła aż o 97 mln zł.

(AMS, 12.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.