"The Guardian" zapowiada straty z powodu inwestycji w mobile i wideo
Grupa wydawnicza Guardian News & Media, która wydaje dziennik “The Guardian” i tygodnik “The Observer” zapowiada stratę około 20 mln funtów.
Brytyjska grupa potwierdziła wczoraj, że w roku obrotowym kończącym się 29 marca, wykaże stratę zbliżoną do wyniku osiągniętego rok wcześniej. Powodem tej sytuacji mają być inwestycje, głównie w nowe technologie. “Nasze straty będą się zwiększać w okresie najbliższych czterech do pięciu lat” - ogłosił wczoraj Alan Rusbridger, redaktor naczelny “The Guardian”. Wyjaśnił, że wynika to właśnie z kosztownych inwestycji w m.in. produkty mobilne, kontent wideo i międzynarodową ekspansję.
The Scott Trust, spółka, do której należą aktywa brytyjskiej grupy, poinformowała, że jej zasoby finansowe wynoszą obecnie około 1 mld funtów.
(LL, 11.03.2015)










