Rekordowa chińska kara dla P&G za reklamę wprowadzającą w błąd (wideo)
Koncern Procter & Gamble (P&G) został ukarany przez chińskiego regulatora rynku medialnego SHAIC za wprowadzającą klientów w błąd reklamę pasty do zębów Crest.
Koncern Procter & Gamble (P&G) został ukarany przez chińskiego regulatora rynku medialnego SHAIC za wprowadzającą klientów w błąd reklamę pasty do zębów Crest.
Amerykański koncern musi zapłacić 6,03 mln juanów (963 tys. dol.). Jest to najwyższa w historii kara dla reklamodawcy orzeczona przez chińskie organa kontrolne. W uzasadnieniu decyzji regulator wskazał na komputerową ingerencję dotyczącą nienaturalnego wybielenia zębów znanej prezenterki występującej w reklamie.
W wydanym wczoraj oświadczeniu producent pasty przeprosił za “brak precyzji” w prezentacji właściwości pasty w reklamie. Podkreślił również, że spot został wycofany z emisji w telewizji już w sierpniu ub.r.
(LL, 11.03.2015)










