Dział: PRASA

Dodano: Luty 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" na koniec 2014 roku miała prawie 55 tys. prenumeratorów cyfrowych

W ostatnim kwartale 2014 roku przychody Grupy Agora były o ponad 11 proc. wyższe niż w czwartym kwartale 2013 roku. To efekt wzrostu wpływów reklamowych segmentów Internet, radio i reklama zewnętrzna, ze sprzedaży biletów do kin i z działalności filmowej. Agora podaje, że dzięku rozwojowi oferty prenumeraty cyfrowej "Gazety Wyborczej" liczba aktywnych subskrypcji dziennika wyniosła na koniec 2014 roku blisko 55 tys. Wynik spółki obniżają odpisy aktualizujące wartość miesięczników.

"Zgodnie z postawionymi celami, wszystkie biznesy pozaprasowe Agory zwiększają przychody i poprawiają rentowność. Osiągnięty na koniec 2014 r. poziom aktywnych cyfrowych prenumerat „Gazety Wyborczej” - wyższy, niż zakładaliśmy - potwierdza właściwy wybór modelu transformacji biznesowej segmentu prasowego. Świetnie rozwija się też działalność Agory związana z branżą filmową oraz telewizyjną - 2014 przyniósł spektakularny sukces filmu „Bogowie”, którego byliśmy koproducentem i dystrybutorem, a kanał Stopklatka TV, założony z Kino Polska SA, osiągnął zakładany 1 proc. oglądalności" – komentuje w komunikacie prasowym Bartosz Hojka, prezes Agory.

Wzrost prenumeraty cyfrowej "Gazety Wyborczej" (nowe pakiety wprowadzono w lutym 2014 roku) był możliwy m.in. dzięki rozwojowi oferty prenumeraty instytucjonalnej.

Przychody Grupy Agora wyniosły w czwartym kwartale ub.r. 333,7 mln zł i wzrosły w porównaniu z czwartym kwartałe 2013 roku o o 11,1 proc. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były wyższe o 5,3 proc. i wyniosły 158,1 mln zł, a ze sprzedaży wydawnictw o 12,7 proc. i wyniosły 37,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym wzrosły o 2,5 proc. do 45,4 mln zł. Wpływy ze sprzedaży biletów do kin osiągnęły 46,7 mln zł (wzrost o 19,4 proc.), a z działalności filmowej 13,7 mln zł.

Na wzrost kosztów spółki wpłynęły odpisy aktualizujące wartość dwóch miesięczników wydawanych przez Agorę (15,1 mln zł). To wpłynęło też na wynik EBITDA, który zmniejszył się do 25,4 mln zł. Zysk netto spółki w czwartm kwartale 2014 wyniósł 9,7 mln zł.

W całym 2014 roku grupa wypracowała 1,1 mld zł przychodów (wzrost rok do roku o 2,7 proc.), 18,3 mln zł straty operacyjnej (w 2013 roku 7,4 mln zł zysku) oraz 12,5 mln zł zysku netto (rok temu 0,5 mln zł zysku netto).

Szczegółowe wyniki Agory w 2014 - segment po segmencie

(GK, 20.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.