Dział: PRASA

Dodano: Luty 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyniki Agory w 2014 roku - segment po segmencie

W 2014 roku Grupa Agora wypracowała 1,1 mld zł przychodów (wzrost rok do roku o 2,7 proc.), miała 18,3 mln zł straty operacyjnej (w 2013 roku 7,4 mln zł zysku) oraz 12,5 mln zł zysku netto (rok temu 0,5 mln zł zysku netto). Oto jak wyglądają jej wyniki w segmentach: prasa, film i książka, reklama zewnętrzna, Internet, radio, druk.

 

PRASA


Obejmuje skonsolidowane pro-forma dane dotyczące "Gazety Wyborczej" oraz pion Czasopisma i Prasa Bezpłatna.
 
  2014 2013 % zmiany 2014 do 2013
Łączne przychody w mln zł w tym: 306,4  335,3  (8,6%)
Przychody ze sprzedaży wydawnictw 127,2  125,4  1,4%
w tym Gazeta Wyborcza 100,8  100,6  0,2%
w tym Czasopisma 17,6  19,0  (7,4%)
Przychody ze sprzedaży reklam (1) 175,1  205,3  (14,7%)
w tym Gazeta Wyborcza (2) 112,9  144,2  (21,7%)
w tym Czasopisma 22,7  25,0  (9,2%)
w tym Metro (3) 21,5  22,1  (2,7%)
Razem koszty operacyjne, w tym (4): (294,8) (276,3) 6,7%
Materiały, energia, towary i usługi poligraficzne (79,7) (84,9) (6,1%)
Wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników (5) (114,5) (108,5) 5,5%
Amortyzacja (10,0) (8,4) 19,0%
Reprezentacja i reklama (1), (6) (41,1) (42,4) (3,1%)
Odpisy aktualizujące (7) (15,1) - -
EBIT 11,6  59,0  (80,3%)
marża EBIT 3,8% 17,6% (13,8pkt %)
EBITDA 21,6  67,4  (68,0%)
marża EBITDA 7,0% 20,1% (13,1pkt %)

 

FILM i KSIĄŻKA


Segment zawiera skonsolidowane pro-forma dane spółek: Helios S.A. i Next Film Sp. z o.o. (tworzących grupę Helios) oraz Pionu Projektów Specjalnych Agory S.A.
 
  2014 2013 % zmiany 2014 do 2013
Łączne przychody w mln zł, w tym: 282,9  250,8  12,8%
Przychody ze sprzedaży biletów do kina 143,0  129,1  10,8%
Przychody ze sprzedaży barowej 49,0  42,2  16,1%
Przychody ze sprzedaży reklam w kinach (1) 26,9  25,1  7,2%
Przychody z działalności Projektów Specjalnych 32,9  31,2  5,4%
Razem koszty operacyjne, w tym: (269,5) (242,5) 11,1%
Zużycie materiałów i energii oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów (2) (25,9) (25,0) 3,6%
Usługi obce (3) (132,2) (118,1) 11,9%
Wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników (2) (30,3) (26,7) 13,5%
Amortyzacja (2) (24,9) (24,8) 0,4%
Reprezentacja i reklama (1), (2) (20,5) (16,5) 24,2%
Koszty operacyjne z działalności Projektów Specjalnych (3) (32,3) (29,4) 9,9%
EBIT 13,4 8,3 61,4%
marża EBIT 4,7% 3,3% 1,4pkt %
EBITDA (4) 39,5 34,9 13,2%
marża EBITDA 14,0% 13,9%


0,1pkt %

 

 

REKLAMA ZEWNĘTRZNA (GRUPA AMS)


Segment zawiera skonsolidowane pro-forma dane spółek: AMS SA oraz Adpol sp. z o.o., wchodzących w skład grupy AMS.
 
  2014 2013 % zmiany 2014 do 2013
Łączne przychody w mln zł, w tym: 149,8  153,5  (2,4%)
Przychody ze sprzedaży reklam (1) 147,4  148,7  (0,9%)
Razem koszty operacyjne, w tym: (143,6) (149,7) (4,1%)
Koszty realizacji kampanii (1) (23,5) (23,1) 1,7%
Koszty utrzymania systemu (1) (65,4) (70,4) (7,1%)
Wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników (2) (20,5) (19,9) 3,0%
Reprezentacja i reklama (4,6) (6,1) (24,6%)
Amortyzacja (16,5) (16,9) (2,4%)
EBIT 6,2  3,8  63,2%
marża EBIT 4,1% 2,5% 1,6pkt %
EBITDA 22,7  20,7  9,7%
marża EBITDA 15,2% 13,5% 1,7pkt %
Liczba powierzchni reklamowych (3) 23 619  23 489  0,6%

 

INTERNET


Segment Internet zawiera skonsolidowane pro-forma dane Pionu Internet Agory SA, LLC Agory Ukraine (do 10 grudnia 2013 r.), Trader.com (Polska) Sp. z o.o., AdTaily Sp. z o.o., Sport4People Sp. z o.o. oraz Sir Local sp. z o.o. (od 1 grudnia 2013 r.).
 
  2014 2013 % zmiany 2014 do 2013
Łączne przychody w mln zł, w tym: 127,1  111,4  14,1%
Przychody ze sprzedaży reklam internetowych (1) 99,6  89,0  11,9%
Przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach (2) 14,4  16,2  (11,1%)
Razem koszty operacyjne, w tym: (106,4) (94,2) 13,0%
Koszty łączy i usług komputerowych (4,1) (3,2) 28,1%
Wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników (3) (45,3) (42,1) 7,6%
Amortyzacja (5,1) (4,6) 10,9%
Reprezentacja i reklama (1) (17,0) (12,6) 34,9%
EBIT 20,7  17,2  20,3%
marża EBIT 16,3% 15,4% 0,9pkt %
EBITDA 25,8 21,8 18,3%
marża EBITDA 20,3% 19,6% 0,7pkt %

 

RADIO


Segment zawiera skonsolidowane pro-forma dane pionu radiowego w Agorze S.A., wszystkich radiostacji lokalnych i stacji ponadregionalnej TOK FM, wchodzących w skład Grupy Agora, czyli: 24 stacje lokalne nadające pod marką Złote Przeboje, 7 stacji lokalnych nadających pod marką Rock Radio (od 31 stycznia 2014 r.), jednej radiostacji lokalnej oferującej muzykę w formacie CHR (Contemporary Hit Radio) oraz ponadregionalnej stacji TOK FM obejmującej 17 obszarów miejskich.
 
  2014 2013 % zmiany 2014 do 2013
Łączne przychody w mln zł, w tym: 87,4  83,1  5,2%
Przychody ze sprzedaży reklam (1), (2) 85,0  80,9  5,1%
Razem koszty operacyjne, w tym: (2) (78,3) (78,3) -
Wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników (3) (27,1) (26,0) 4,2%
Licencje, czynsze i koszty łączności (9,2) (8,8) 4,5%
Amortyzacja (2,6) (2,4) 8,3%
Reprezentacja i reklama (2) (10,6) (11,6) (8,6%)
EBIT 9,1  4,8  89,6%
marża EBIT 10,4% 5,8% 4,6pkt %
EBITDA 11,7  7,2  62,5%
marża EBITDA 13,4% 8,7%

4,7pkt %

 

DRUK


Segment zawiera skonsolidowane pro-forma dane Pionu Druk Agory SA oraz Agory Poligrafii Sp. z o.o.
 
  2014 2013 % zmiany 2014 do 2013
Łączne przychody w mln zł, w tym: 173,1  163,8  5,7%
Przychody ze sprzedaży usług poligraficznych (1) 165,3  156,8  5,4%
Razem koszty operacyjne (2), w tym: (172,5) (165,1) 4,5%
Materiały, energia i usługi produkcyjne (124,2) (116,5) 6,6%
Wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników (3) (21,2) (21,7) (2,3%)
Amortyzacja (16,3) (16,3) -
EBIT 0,6  (1,3) -
marża EBIT 0,3% (0,8%) 1,1pkt %
EBITDA 16,9  15,0  12,7%
marża EBITDA 9,8% 9,2% 0,6pkt %

 

(20.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.