Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 12, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Starlink prognozuje ok. 3-procentowy wzrost rynku reklamy

W ub.r. polski rynek reklamy urósł o 2,7 proc.

W ub.r. rynek reklamowy w Polsce wzrósł o 2,7 proc. i wyniósł 7,28 mld zł - podał dom mediowy Starlink. W tym roku poziom wzrostu ma być podobny.

Od stycznia do grudnia ub.r. rynek reklamy urósł o 193 mln zł (2,7 proc.) względem 2013 roku. Wpłynęło na to zwiększenie wydatków na reklamę telewizyjną (o 5,6 proc.; 202 mln zł), internetową (o 6,4 proc.; 95,8 mln zł) i radiową (o 6,3 proc.; 35 mln zł). Mniej wydano na reklamę w magazynach (o 14,5 proc.; 437,6 mln zł), dziennikach (o 16,4 proc.; 306,6 mln zł). W niewielkim stopniu zmalały budżety na promocję w kinach (o 2 proc.; 97,5 mln zł) i na nośnikach zewnętrznych (o 0,8 proc.; 433,8 mln zł).
Na kondycję rynku reklamy wpływał w ub.r. wzrost wydatków na promocję handlu (o 8,9 proc.), produktów farmaceutycznych i leków (o 9,4 proc.), a także stabilny poziom wydatków sektora FMCG (wzrost tylko o 0,5 proc.). Najbardziej wydatki na reklamę zwiększył sektor napoje i alkohole (o 53,4 mln zł, co daje wzrost o 18,3 proc.). Miało to związek m.in. mundialem i olimpiadą.
Negatywnie na dynamikę rynku wpływały spadające budżety sektorów: finanse (spadek o 5,4 proc.), komputery i audio video (o 24,5 proc.), a także sektorów żywność, telekomunikacja, higiena i pielęgnacja, produkty do użytku domowego.
Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinku, prognozuje, że w tym roku sytuacja na rynku reklamowym wciąż będzie się poprawiać. "Spodziewamy się dynamiki wydatków na poziomie 2,7-3,3 proc." - informuje w komunikacie. Dodaje, że wprawdzie nie są planowane duże wydarzenia sportowe, "jednak dobra koniunktura w wielu sektorach - zwłaszcza handlu, farmacji, rozrywce - napawają optymizmem. Spodziewamy się też dalszego umacniania rynku tv, a w obszarze online rozwoju video in-stream, mobile, RTB, content marketingu" - prognozuje szefowa Starlinku.

(DR, 12.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.