Dział: PRASA

Dodano: Luty 03, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SDP: zawieszamy decyzję o Hienie Roku dla Czuchnowskiego

Zarząd Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich wydał oświadczenie, w którym poinformował, że zawiesza decyzję o przyznaniu tytułu Hiena Roku Wojciechowi Czuchnowskiemu, dziennikarzowi „Gazety Wyborczej”. Jednocześnie SDP utrzymał antynagrodę dla Piotra Stasińskiego, zastępcy redaktora naczelnego „GW”.

W oświadczeniu zarząd SDP napisał:

Zarząd Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich przyjmuje z zadowoleniem tak gwałtowną, mocną i pełną empatii reakcję środowiska dziennikarskiego na przyznanie antynagrody Hiena Roku 2014 redaktorowi Wojciechowi Czuchnowskiemu. Siła tej reakcji dowodzi, że droga Zarządu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, obrana cztery lata temu, uczyniła ze Stowarzyszenia ważną instytucję. Przypominamy kolegom dziennikarzom, że SDP jest organizacją otwartą, apolityczną i demokratyczną, w której każdy może odgrywać ważną rolę i przejąć odpowiedzialność za kierunek jej rozwoju.

Apelujemy do koleżanek i kolegów dziennikarzy, by zamiast wygłaszania inwektyw, wstępowali do Stowarzyszenia i tym samym posiadali wpływ na rozwój, nagrody oraz Hieny przyznawane przez SDP.

Odnosząc się do kontrowersji związanych z przyznaniem Hieny Roku 2014 Wojciechowi Czuchnowskiemu, uwzgledniając krytykę i argumenty środowiska dziennikarskiego, Zarząd SDP postanowił tę decyzję zawiesić. Jednocześnie przyznajemy, że okrzyk dziennikarza TV Republika – „nie jestem z TVN” w czasie manifestacji 11 listopada był niegodny dziennikarza, tak jak i niegodny dziennikarza był komentarz Wojciecha Czuchnowskiego w sprawie zajść w PKW („Won z PKW! Policja powinna ich usunąć, a potem ukarać”, Wyborcza.pl 20.11.2014 r.), jak i zestawienie zatrzymania przez policję dziennikarzy w PKW z incydentem w czasie marszu niepodległości („Odpowiadam na apel TV Republika. Solidarność z niesolidarnymi” „Gazeta Wyborcza” 21.11.2014 r.) – to drugie było argumentem na rzecz przyznania Hieny 2014 Wojciechowi Czuchnowskiemu.

SDP podtrzymuje decyzję przyznania Hieny Roku Piotrowi Stasińskiemu.

Uważamy, że po kontrowersjach związanych z nagrodami i Hienami 2014, przyznanymi przez jury i zarząd SDP, uznając głęboki podział w środowisku dziennikarskim, proponujemy otwartą debatę, dotyczącą kondycji dziennikarstwa, wolności słowa, manipulacji i cenzury w Polsce.

 

 

(03.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Luty 03, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„7 Dni – Przegląd Tygodnia” może odbierać czytelników tygodnikom opinii

Okładka tygodnika "7 Dni - Przegląd Tygodnia"

Tygodnik z przedrukami „7 Dni – Przegląd Tygodnia” stworzony przez Ringier Axel Springer Polska od tego tygodnia jest dystrybuowany w sieci sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska). Z niektórych warszawskich sklepów tej sieci zniknął już wczoraj przed południem. Może odbierać czytelników tygodnikom opinii, zwłaszcza słabiej zarabiających.

Pierwszego dnia sprzedaży tygodnik „7 Dni – Przegląd Tygodnia” już wczesnym popołudniem w niektórych Biedronkach w Warszawie zniknął z półek. Magazyn layoutem i układem działów przypomina tygodnik opinii. Na pierwszych stronach znajdują się skróty wydarzeń z ostatniego tygodnia. Na okładce wyeksponowano zajawkę "Straciłeś pracę? Zbuduj życie na nowo!" - tekst pierwotnie ukazał się w portalu Onet.pl. W gazecie został on umieszczony w dziale Społeczeństwo. W dziale Wydarzyło się pojawił się m.in. tekst "Dzieciobójczyni spod Kwidzyna" (Fakt.pl), w krajowym - "Kredyty we frankach: jak obniżyć ratę o 300 zł? Trzeba pozwać bank" ("Dziennik Gazeta Prawna"), w dziale Świat - "Ludobójstwo na Ukrainie. Czy świat zatrzyma Putina?" (Onet.pl), a w sportowym opublikowano wywiad Łukasza Olkowicza i Piotra Wołosika ze Zbigniewem Bońkiem ("Przegląd Sportowy"). W tygodniku znajdują się również działy: Historia, Moto, Kuchnia, Psychologia/seks, Zdrowie, Turystyka, Chwila wytchnienia. - Tekst mają być ciekawe, opowiadać historie oraz przybliżać świat - informuje Tomasz Lada, redaktor naczelny „7 Dni – Przegląd Tygodnia”.

W tygodniku wykorzystano przedruki z Fakt.pl, "Przeglądu Sportowego", Newsweek.pl, "Newsweek Historia", "Auto Świata", "Top Gear", "Komputer Świata", "Forbesa", Onet.pl. Pojawiły się także teksty z "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes), którego udziałowcem (49 proc.) jest Ringier Axel Springer Polska. - Nie ograniczamy się wyłącznie do tytułów wydawanych przez nas - zapewnia Anna Marucha, rzecznik prasowa Ringier Axel Springer Polska.

Źródła, skąd pochodzą teksty, podawane są w formie logotypów, które mogą błędnie sugerować, że artykuły pochodzą też z tygodnika "Newsweek Polska" lub dziennika "Fakt". Tymczasem ukazały się one w serwisach internetowych tych gazet. - W magazynie nie ma artykułów z "Newsweek Polska" czy "Faktu". Teksty zostały jedynie oznaczone ich marką - wyjaśnia Anna Marucha.

Jerzy Jurecki, wydawca "Tygodnika Podhalańskiego", zwraca uwagę, że nowy tytuł może odbierać czytelników tygodnikom opinii. - Wydawca stworzył dobrą gazetę korzystając z treści publikowanych we własnych tytułach. Wielu czytelników nie zauważy, że kupuje wtórne informacje - ocenia Jurecki (cały komentarz dostępny tutaj).

Marcinowi Dzierżanowskiemu, zastępcy redaktora naczelnego "Wprost", nowy tytuł się podoba, ale sceptycznie ocenia szanse na jego rynkowy sukces. - Tygodnik dobrze wygląda, ma ciekawe rozwiązania graficzne. Interesującym pomysłem jest komercjalizacja treści internetowych. To się jednak nie przyjmie. „7 Dni – Przegląd Tygodnia” nie jest tygodnikiem opiniotwórczym, chociaż ma taką formę. Brakuje w nim autorów, z którymi czytelnicy mogliby się identyfikować. Mimo że magazyn nie stanowi konkurencji dla tygodników opinii, może jednak zaszkodzić tygodnikowi "Angora" - uważa Dzierżanowski.

Zdaniem Romana Kurkiewicza, byłego redaktora naczelnego tygodnika "Przekrój", a obecnie współprowadzącego w TVN 24 program "Dwie prawdy", nowe pismo jest kierowane do osób, które nie czytają tygodników. - Jest to papierowa wersja popularnego portalu z dodatkami z pism koncernu w bonusie. Trudno oceniać od strony dziennikarskiej pismo, które jest cotygodniowym bigosem gazetowym. Potrawa niewyszukana, ale zaspokajająca podstawowy głód - mówi Kurkiewicz.

Jeszcze bardziej krytyczny jest Hubert Biskupski, zastępca redaktora naczelnego "Super Expressu": - Dziwię się, że tak renomowana firma jak Biedronka wpuściła do swojej sieci towar drugiej świeżości. W pierwszym numerze pojawił się tylko jeden tekst własny. Okładka przypomina mi "Bloomberg Businessweek Polska", który jest adresowany do białych kołnierzyków. Cena też nie jest "biedronkowa" - ocenia Biskupski.
Redaktor naczelny „7 Dni – Przegląd Tygodnia” twierdzi, że pismo z łatwością znajdzie odbiorców. - W sklepach tej sieci można spotkać cały przekrój społeczny naszego kraju. Jestem też pewien, że w "7 dni - Przegląd Tygodnia" znajdą coś dla siebie także czytelnicy innych tygodników opinii, ponieważ tu nikt nie próbuje ich pouczać, nie narzuca swoich poglądów - mówi Tomasz Lada.

Tygodnik ma 84 strony i kosztuje 2,99 zł. Wydawca nie podaje nakładu.

(IKO, 03.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.