Ciąg dalszy dyskusji nad logo Polski
Co dalej z logo dla Polski?
PKPP Lewiatan, Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR planują powołanie fundacji Marka dla Polski.
Zamknięte w grudniu ub.r. głosowanie internautów na oficjalne logo Polski, które zakończyło się wyborem jednej z trzech "sprężyn", nie oznacza końca debaty nad nowym logotypem dla Polski. Przypomnijmy, że internauci na stronie Logodlapolski.pl mogli wybierać tylko spośród trzech projektów przygotowanych przez specjalistę w zakresie brandingu marek państw Wally'ego Olinsa i jego firmę Saffron Brand Consultants. Po fali krytyki organizatorzy głosowania zapowiadali dalszą debatę nad tym, co zrobić z wybranym logotypem. Głosowanie na logo Polski zorganizowały: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowa Izba Gospodarcza, PKPP Lewiatan oraz Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej.
Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, w odpowiedzi na pytanie "Presserwisu" wyjaśnia, że plebiscyt na przedstawione propozycje trzech znaków stanowił jeden z etapów tworzenia marki narodowej Polski. "Pojawiające się często głosy krytyczne skłoniły organizatorów do niezamykania całego procesu, lecz jego kontynuacji" - wyjaśnia Tyszkiewicz. Dodaje, że samo logo ma służyć przede wszystkim naszym przedsiębiorcom w komunikacji z obcokrajowcami. "Jednakże to Polacy są najlepszymi ambasadorami naszego kraju i oni muszą się w pierwszej kolejności czuć dobrze i komfortowo z nowym znakiem handlowym Polski. Z tego też względu kampania będzie trwać dalej i zdecydowanie koncentrować na dialogu i konsultacjach społecznych, w tym z różnymi środowiskami eksperckimi, twórczymi i artystycznymi" - wyjaśnia Tyszkiewicz.
Do prowadzenia m.in. działań informacyjno-edukacyjnych ma zostać powołana fundacja Marka dla Polski. Jej założycielami są: PKPP Lewiatan, Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza i SKM SAR. Obecnie powstaje plan działań fundacji.
Tyszkiewicz nie informuje, jak będzie finansowane wybrane logo. Fundatorami znaku miały być PKO Bank Polski i Totalizator Sportowy, a mecenasami - Adamed i Dentsu Aegis Network. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Całość kosztów związanych z powstaniem logo wynosi 220 tys. euro.
(AMS, 02.02.2015)










