Wigilijna cisza w Internecie trwa od godziny 17 do 19
(fot. Pixabay.com)
W Wigilię intenauci zaglądają do sieci głównie o godzinie 11. Tymczasem w dni robocze i weekendy szczyt surfowania w sieci przypada na godzinę 20 – wynika z analizy firmy Gemius.
Gemius przeanalizował aktywność użytkowników Internetu 24 grudnia 2013 roku i porównał ją do aktywności internautów w dni robocze i weekendy.
Wigilijny poranek w Internecie
W Wigilię internauci wykonują niemal o połowę mniej (44 proc.) odsłon niż w dzień roboczy i o jedną czwartą mniej (28 proc.) niż w dzień przypadający w zwykły weekend. W Wigilię użytkownicy sieci najwięcej odsłon wykonują o godzinie 11 (6,7 proc. wszystkich odsłon tego dnia), podczas gdy w dni robocze i weekendy o godzinie 20 (odpowiednio 6,8 i 7,1 proc. wszystkich odsłon wykonanych w ciągu doby).
Offline podczas kolacji wigilijnej
Z kolei w Wigilię najmniej odsłon, nie licząc godzin przed 8, przypada na godzinę 17 (3,6 proc.). Ruch zaczyna rosnąć od 19 i osiąga szczyt o godzinie 21 (5,7 proc.). W dni robocze w tym czasie internauci wykonują prawie trzykrotnie więcej odsłon.
O badaniu
Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroka, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej). Dane gromadzone są dzięki skryptom zliczającym umieszczonym w kodzie stron podłączonych do badania. (PR)
(24.12.2014)










