Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 22, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KER: reklama Getin Noble Banku ośmiesza pracowników kadr

Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że reklama radiowa Getin Noble Banku narusza dobre obyczaje.

Radiowa reklama pożyczek w Getin Noble Banku pod hasłem "Nie ma mnie, na przerwie jestem" zdaniem autora skargi kpi z osób wykonujących zawód kadrowca. Według skarżącego reklama informuje, że pracownicy kadrowi traktują innych z wyższością, nie wykonują podstawowych obowiązków, a w pracy mają nieustającą przerwę. 
Przedstawiciele firmy odpowiedzieli na te zarzuty, tłumacząc, że ich zdaniem reklama nie dyskryminuje żadnej grupy zawodowej. Według banku, by zrozumieć intencje reklamy, trzeba poznać promowany produkt - kredyt gotówkowy, do którego uzyskania nie jest wymagane zaświadczenie o zarobkach, a jedynie PIT-11 wnioskodawcy. Bank tłumaczy, że reklama nie odnosi się do sytuacji faktycznej, ale "opisuje procesy myślowe zachodzące w umyśle osoby odkładającej w nieskończoność nieprzyjemność związaną z uzyskiwaniem zaświadczenia o zarobkach".
Zdaniem KER reklama narusza dobre obyczaje i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Zespół orzekający wziął pod uwagę, że reklama utrzymana jest w konwencji żartu, ale uznał, że przedstawia grupę zawodową w negatywnym świetle.  

(DR, 22.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.