KER: reklama Getin Noble Banku ośmiesza pracowników kadr
Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że reklama radiowa Getin Noble Banku narusza dobre obyczaje.
Radiowa reklama pożyczek w Getin Noble Banku pod hasłem "Nie ma mnie, na przerwie jestem" zdaniem autora skargi kpi z osób wykonujących zawód kadrowca. Według skarżącego reklama informuje, że pracownicy kadrowi traktują innych z wyższością, nie wykonują podstawowych obowiązków, a w pracy mają nieustającą przerwę.
Przedstawiciele firmy odpowiedzieli na te zarzuty, tłumacząc, że ich zdaniem reklama nie dyskryminuje żadnej grupy zawodowej. Według banku, by zrozumieć intencje reklamy, trzeba poznać promowany produkt - kredyt gotówkowy, do którego uzyskania nie jest wymagane zaświadczenie o zarobkach, a jedynie PIT-11 wnioskodawcy. Bank tłumaczy, że reklama nie odnosi się do sytuacji faktycznej, ale "opisuje procesy myślowe zachodzące w umyśle osoby odkładającej w nieskończoność nieprzyjemność związaną z uzyskiwaniem zaświadczenia o zarobkach".
Zdaniem KER reklama narusza dobre obyczaje i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Zespół orzekający wziął pod uwagę, że reklama utrzymana jest w konwencji żartu, ale uznał, że przedstawia grupę zawodową w negatywnym świetle.
(DR, 22.12.2014)










