Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 25, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Najpopularniejszy wyścig F1 w Polsat Sport miał pół miliona widzów

Średnio 383 tys. widzów oglądało w Polsat Sport w tym sezonie wyścigi Formuły 1.

Telewizja Polsat w tym sezonie przeniosła transmisje z anteny otwartej na kanał tematyczny. Relacjonując Formułę 1, Polsat Sport osiągał średnio 3,72 proc. udziału w rynku. Najwięcej widzów przyciągnęło Grand Prix Belgii, które 24 sierpnia br. po południu śledziło 499 tys. widzów, co przełożyło się na 4,53 proc. udziału stacji w rynku. Niewiele mniejszą widownię – 484,4 tys. widzów (3,93 proc.) – zgromadziło kończące sezon Grand Prix Abu Zabi (23 listopada, również po południu). Trzecie było Grand Prix Malezji, które 30 marca przed południem oglądało 449,7 tys. widzów (5,37 proc.).
Telewizja Polsat nie udziela na razie informacji, czy będzie ubiegać się o przedłużenie praw do Formuły 1. Nadawca pokazuje wyścigi od 2007 roku (to był drugi sezon z udziałem Roberta Kubicy) – najlepszą oglądalność zawody miały w 2009 roku (średnio 2,1 mln widzów), w ub.r. transmisje wyścigów F1 śledziło średnio 712,2 tys. widzów.
Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 25.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 25, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TV Republika szuka inwestora, zaprasza do współpracy wydawcę "Do Rzeczy"

Array

Informacyjno-publicystyczna Telewizja Republika szuka inwestora. Według ustaleń ”Presserwisu” inwestycję w stację rozważa Platforma Mediowa Point Group SA, właściciel ”Wprost” i ”Tygodnika do Rzeczy”.

– Prowadzimy rozmowy z różnymi inwestorami, natomiast wszystko objęte jest tajemnicą negocjacyjną – przyznaje Cezary Gmyz, członek rady nadzorczej Telewizji Republika i jednocześnie publicysta "Tygodnika do Rzeczy". Czy w grupie potencjalnych inwestorów jest PMPG? – Nie mogę mówić o szczegółach rozmów – ucina Gmyz.
W sprawie ewentualnej inwestycji w Telewizję Republika nie chciał się też wypowiadać prezes PMPG SA Michał M. Lisiecki i odesłał nas do biura prasowego.
– Telewizja Republika zwróciła się z ofertą podjęcia rozmów m.in. do ”Tygodnika do Rzeczy” (PMPG ma 56 proc. udziałów w wydającej pismo spółce Orle Pióro - przyp. red.), z którym związanych jest wielu publicystów tej stacji. PMPG pośrednio, jako strategiczny udziałowiec ”Do Rzeczy”, zna zakres proponowanej współpracy, jednak nie zajęła stanowiska wobec tej oferty i nie komentuje jej – poinformowała "Presserwis" Anna Pawłowska-Pojawa, rzeczniczka PMPG.
Według Cezarego Gmyza Telewizja Republika jest w dobrej sytuacji finansowej. – Biznes telewizyjny jest kosztowny. Na to, żeby spółka zaczęła przynosić satysfakcjonujące nas wyniki, trzeba będzie jeszcze poczekać. Rosnąca oglądalność sprawia, że zaczęły zwiększać się przychody reklamowe. To nie jest jednak jeszcze poziom, który by nas zadowalał. Potrzeba więcej pieniędzy, by się móc rozwijać – mówi Gmyz.
TV Republika nadaje od wiosny ub.r. Ostatnio kanał włączyła do oferty platforma NC+. Od sierpnia br. reklamy w stacji sprzedaje biuro reklamy Polsat Media. W październiku TV Republika miała 0,16 proc. udziału w rynku (dane: Nielsen Audience Measurement). 
Z ostatnich danych udostępnionych przez spółkę przy okazji drugiej oferty publicznej wynika, że Telewizja Republika w pierwszym kwartale br. osiągnęła 869 tys. zł przychodów i poniosła 3 mln zł kosztów. Na koniec marca w telewizji zatrudnionych było 95 osób, w tym 17 prowadzących, 12 reporterów i siedmiu wydawców. Głównym inwestorem Republiki jest Lucjan Siwczyk - z powodu konfliktu z nim ze stacji odszedł prezes i redaktor naczelny Bronisław Wildstein
Platforma Mediowa Point Group już kilkakrotnie starała się wejść na rynek telewizyjny. W 2009 roku spółka przymierzała się do zakupu TV Puls. Poprzez zależny podmiot TV Point Group zamierzała uruchomić kanał Machina TV. Ostatnio inna spółka PMPG – Media Works wystartowała w konkursie o miejsce na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej przeznaczone dla kanału społeczno-religijnego (później ze starań się wycofała).

(KOZ, 25.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.