Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 05, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Onet nie przerwie kampanii z powodu zarzutu o plagiat

Zdjęcie ekspozycji zamieszczone na profilu Projekt Test na Facebooku

Grupa Onet.pl nie zamierza przerywać kampanii wizerunkowej po tym, jak autorka kampanii społecznej zachęcającej do wykonywania testów dotyczących HIV zarzuciła portalowi, że ten wykorzystał jej pomysł na kampanię sprzed kilku lat.

Agata Kwiatkowska, autorka kampanii Projekt Test, w poniedziałek stwierdziła, że hasła wykorzystane w obu kampaniach są niemal identyczne oraz, że w obu przypadkach na billboardach pojawia się osiem portretów osób z różnych środowisk ”na niemal identycznym tle oraz w identycznej konfiguracji”. Onet stwierdził, że podobny układ graficzny i podobieństwo kreacji jest ”niczym innym jak zbiegiem okoliczności”.
We wtorek wieczorem Grupa Onet.pl w wydanym oświadczeniu zwróciła uwagę, że ”we wszystkich dostępnych źródłach” nie znalazła zamieszczonej w poniedziałek grafiki, którą autorka kampanii porównała z kreacją Onetu. ”Wspomniana kwestia braku informacji co do miejsca pojawienia się billboardu budzi nasze wątpliwości co do autentyczności zaprezentowanego materiału. Kampania Onetu jest autorska, a próba nawiązania do niej wskazuje na chęć wykorzystania marki i pozycji Onetu do indywidualnych celów” - stwierdzili przedstawiciele portalu.
”Dziś zadzwoniła do nas Anna Nawrocka-Tełewiak, rzeczniczka prasowa Grupy Onet, informując, że Onet nie dopuścił się plagiatu i prosząc o przesłanie kompletu kreacji z 2010 roku, sprawę pozostawiając nadal bez wyjaśnienia” - poinformowano na profilu akcji Projekt Test na Facebooku. Zamieszczono również listę miejsc, gdzie można było oglądać ekspozycję w 2009 i 2010 roku.
Mimo zamieszania Grupa Onet.pl nie zamierza skracać kampanii, która zgodnie z planem potrwa do końca listopada br.

(KOZ, 05.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.