Onet nie przerwie kampanii z powodu zarzutu o plagiat
Zdjęcie ekspozycji zamieszczone na profilu Projekt Test na Facebooku
Grupa Onet.pl nie zamierza przerywać kampanii wizerunkowej po tym, jak autorka kampanii społecznej zachęcającej do wykonywania testów dotyczących HIV zarzuciła portalowi, że ten wykorzystał jej pomysł na kampanię sprzed kilku lat.
Agata Kwiatkowska, autorka kampanii Projekt Test, w poniedziałek stwierdziła, że hasła wykorzystane w obu kampaniach są niemal identyczne oraz, że w obu przypadkach na billboardach pojawia się osiem portretów osób z różnych środowisk ”na niemal identycznym tle oraz w identycznej konfiguracji”. Onet stwierdził, że podobny układ graficzny i podobieństwo kreacji jest ”niczym innym jak zbiegiem okoliczności”.
We wtorek wieczorem Grupa Onet.pl w wydanym oświadczeniu zwróciła uwagę, że ”we wszystkich dostępnych źródłach” nie znalazła zamieszczonej w poniedziałek grafiki, którą autorka kampanii porównała z kreacją Onetu. ”Wspomniana kwestia braku informacji co do miejsca pojawienia się billboardu budzi nasze wątpliwości co do autentyczności zaprezentowanego materiału. Kampania Onetu jest autorska, a próba nawiązania do niej wskazuje na chęć wykorzystania marki i pozycji Onetu do indywidualnych celów” - stwierdzili przedstawiciele portalu.
”Dziś zadzwoniła do nas Anna Nawrocka-Tełewiak, rzeczniczka prasowa Grupy Onet, informując, że Onet nie dopuścił się plagiatu i prosząc o przesłanie kompletu kreacji z 2010 roku, sprawę pozostawiając nadal bez wyjaśnienia” - poinformowano na profilu akcji Projekt Test na Facebooku. Zamieszczono również listę miejsc, gdzie można było oglądać ekspozycję w 2009 i 2010 roku.
Mimo zamieszania Grupa Onet.pl nie zamierza skracać kampanii, która zgodnie z planem potrwa do końca listopada br.
(KOZ, 05.11.2014)










