Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR kupiło prawa do logotypu Polski
SKM SAR nabyło prawa do tego znaku graficznego
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR kupiło od Saffron Brand Consultants prawa do znaku graficznego, który pojawia się na końcu spotu promocyjnego "Polska. Spring into new".
Znak został przygotowany przez nieżyjącego już specjalistę w zakresie brandingu marek państw i miast - Wally’ego Olinsa i jego firmę Saffron Brand Consultants. Logo wraz z hasłem powstało w oparciu o stworzoną ponad dekadę temu ideę creative tension - twórczego napięcia, które Olins dostrzegł w Polakach.
W czerwcu br. SAR zadeklarował zorganizowanie zbiórki pieniędzy na pokrycie kosztów zakupu praw autorskich do logo. SAR nie wyjaśnił, kto ostatecznie sfinansował zakup, i na jakich zasadach będzie nim dysponować. Jak wyjaśnił w imieniu stowarzyszenia Marek Czarski, account manager agencji Public Dialog, SAR jako właściciel praw do znaku będzie to robił nieodpłatnie, ale po określeniu regulaminu, w jaki sposób ten znak może być wykorzystywany. Szczegółów nie podaje. - Wstrzymują nas prawnicy - wyjaśnił Czarski.
14 października 2014 SAR wspólnie z Konfederacją Lewiatan, Krajową Izbą Gospodarczą i Pracodawcami RP organizuje konferencję prasową dotyczącą wyboru jednej spośród trzech wersji znaku - wszystkie są oparte na logotypie przygotowanym przez Olinsa (biało czerwonej sprężynie).
Od niemal dwóch lat trwają prace nad stworzeniem spójnej komunikacji marki Polska. W październiku 2013 roku zatwierdzono dokument "Zasady komunikacji marki Polska”, przygotowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Związek Firm Public Relations.
(AMS, 10.10.2014)










