Grupa Żywiec najaktywniej promuje swoje piwa
Grupa Żywiec, zwiększając nakłady, awansowała na lidera reklamodawców wśród branży browarniczej.
Z cennikowych danych Kantar Media wynika, że w okresie od stycznia do sierpnia br. Grupa Żywiec wydała na reklamę w mediach ok. 137 mln zł. Było to 10,3 proc. więcej niż w tym okresie ub.r.
Anetta Gołda, brand PR manager w tej firmie, wyjaśnia, że wzrost nastąpił poprzez zwiększenie nakładów reklamowych na promocję kilku marek, m.in. Żywca (nowe warianty), Tatry, Desperadosa, Warki.
Firma ma za sobą największą w historii polskiej branży piwnej akcję crowdsourcingową - Wybory Żywieckie. Browar, wprowadzając na rynek pod marką Żywiec trzy nowe produkty: Bocka, Marcowe i Białe - pozostawił konsumentom wybór, który z tych gatunków pozostanie na stałe w sprzedaży. Projekt wspierała zintegrowana kampania marketingowa. Na rynku pozostało piwo Białe.
Drugim największym reklamodawcą wśród producentów piwa jest Carlsberg Polska. Zwiększył on wydatki na reklamę o 20,6 proc., do 109,3 mln zł. Firma w tym roku promowała m.in. markę Karmi, która po odświeżeniu wróciła z reklamą telewizyjną po dwuletniej przerwie. Wiosną nową platformą komunikacyjną Carlsberg mocno promował markę Okocim.
Kompania Piwowarska, która w ub.r. była liderem wydatków reklamowych, w tym roku ograniczyła je o 22,1 proc., do 106,3 mln zł.
Dużo mniej wydają na reklamę Browar Namysłów (13,9 mln zł) i Van Pur (9,7 mln zł).
(BG, 10.10.2014)










