Mindshare Polska przez kolejny rok będzie kupować telewizję dla Aflofarmu
Dom mediowy Mindshare Polska już czwarty rok będzie obsługiwać mediowo firmę farmaceutyczną Aflofarm Farmacja Polska.
Mindshare w 2015 roku zajmie się, podobnie jak w tym roku i latach poprzednich, planowaniem, zakupem i optymalizacją kampanii telewizyjnych Aflofarmu. Dodatkowo zajmie się także realizacją części aktywności tej firmy w Internecie. Pozostałe media dział marketingu firmy planuje i kupuje we własnym zakresie. Za obsługę Aflofarmu w Mindshare odpowiada zespół nadzorowany przez Annę Bieńkowską, dyrektora w dziale client leadership. Kontrakt obowiązuje do końca 2015 roku.
Jak podaje Mindshare, umowa została przedłużona bez przetargu. Z naszych informacji wynika jednak, że Aflofarm tradycyjnie, jak co roku, przeglądał oferty innych domów mediowych, by porównać ceny zakupu w telewizji.
Aflofarm jest największym reklamodawcą w polskich mediach. Według danych cennikowych Kantar Media w tym roku (do sierpnia) wydał już 728,3 mln zł. Było to 36,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Najwięcej inwestuje w reklamę telewizyjną (w samym sierpniu br. cennikowo zostawił w tym medium 104,6 mln zł - wg Nielsen Audience Measurement). Firma najwięcej wydaje na reklamę w stacjach telewizyjnych obsługiwanych przez TVN Media. 35 proc. wszystkich GRP ta spółka kupiła ostatnio w kanałach Premium TV i 15 proc. w TVN. W stacjach Telewizji Polskiej było to łącznie 25 proc. GRP (18 proc. w TVP 1 i TVP 2 oraz 7 proc. w kanałach tematycznych publicznego nadawcy). W Polsacie zaś - 5 proc. GRP.
Z danych instytutu IMS Health wynika, że Aflofarm jest liderem wśród leków OTC (tych sprzedawanych bez recepty). W ciągu roku sprzedaż w ujęciu wartościowym tej firmy w kategorii OTC wyniosła 254,3 mln zł (15,9 proc. więcej, niż rok wcześniej; dane za okres lipiec 2013 - czerwiec 2014).
Aflofarm jest właścicielem takich marek, jak: Herbapect, Rutinacea, Belissa, Opokan, Apetizer, Asystor Slim, Braveran.
(BG, 08.10.2014)