ZOG podtrzymuje prognozy dotyczące wzrostu rynku reklamowego
(fot. freerangestock.com)
Polski rynek reklamowy zamknie ten rok wzrostem na poziomie 1,8 proc. - prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia Group. Łączna wartość wydatków reklamowych netto na koniec roku ma wynieść 6,51 mld zł.
Z analiz ZOG wynika, że optymizm nie opuszcza reklamodawców i sygnały świadczące o hamowaniu gospodarki nie wpłynęły jeszcze na tegoroczne budżety reklamowe. Dlatego ZOG podtrzymuje swoje wcześniejsze prognozy.
Wydatki na reklamę telewizyjną mają wzrosnąć w tym roku o 2,1 proc. Najbardziej zyska Internet - 12,2 proc. Analitycy domu mediowego zauważają, że już ponad 12 proc. odsłon na polskich stronach internetowych generowanych jest przez urządzenia mobilne.
W porównaniu z ubiegłym rokiem spadną wydatki na reklamę w prasie - o 14,9 proc. w magazynach i o 16,1 proc. w dziennikach. Wydatki na reklamę radiową wzrosną w tym roku o 1,3 proc., a na reklamę w kinach o 1,8 proc. Niewielki spadek - o 0,9 proc., odnotuje sektor reklamy zewnętrznej.
(BG, 23.09.2014)










