Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 03, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Adidas zadowolony z przeniesienia głównego ciężaru komunikacji do mediów społecznościowych

Za marketing Adidasa w Polsce odpowiadają Szymon Michalik i Piotr Szeleszczuk (fot. materiały prasowe Esse Media)

Firma Adidas podsumowała efekty swojej największej tegorocznej kampanii reklamowej, jaką były działania związane z piłkarskim mundialem w Brazylii. Do końca lipca Adidasowi w Polsce udało się sprzedać 75 proc. towaru z kolekcji przygotowanej na mistrzostwa.

Adidas był oficjalnym sponsorem mistrzostw w Brazylii. Po raz pierwszy podczas tak dużej imprezy firma przeniosła ciężar komunikacji z telewizji do mediów społecznościowych. - Koncentrowaliśmy się na Twitterze i Instagramie, gdzie utrzymywaliśmy komunikację 24 godziny na dobę. Głównie dzięki temu, że jako oficjalny sponsor mieliśmy dostęp do materiałów z centrum wydarzeń, czyli wprost z brazylijskich boisk i szatni - mówi Szymon Michalik, group brand marketing manager w Adidas Poland.
Spoty w telewizji firma wykupiła tylko przy transmisjach kilkunastu meczów - w ich wyborze wspomogła się opiniami dziennikarzy sportowych i badaniami preferencji polskich kibiców (chcieli oni oglądać przede wszystkim Brazylię, Niemców i Chorwatów). W chwili największych emocji sportowych, gdy kibice przed telewizorami dzielili się nimi w sieci, Adidas starał się podążać za nimi, wykupując w modelu RTB wszystkie atrakcyjne formaty reklamowe (dzięki temu w kampanii internetowej udało się uzyskać bardzo wysoki współczynnik klikalności CTR - 5,4 proc.).
Zobacz wyniki oglądalności meczów mundialu w Brazylii
- Grupą docelową naszej kolekcji piłkarskiej 11pro Battle Pack są przede wszystkim nastoletni chłopcy kopiący piłkę kilka razy w tygodniu. Z myślą o nich dobieraliśmy media - mówi Piotr Szeleszczuk, project coordinator sport performance marketing w Adidas Poland. Firma szacuje tę grupę na 400 tys., ale łączny zasięg prowadzonej podczas mundialu kampanii wyniósł 19,1 mln osób. - Dzięki temu także babcie dowiedziały się, że wnuczkowi na prezent najlepiej kupić piłkę Brazuca, bo nią grano na mundialu - dodaje Szeleszczuk. Zasięg kampanii budowała przede wszystkim obecność marki w telewizyjnych transmisjach - była on na stadionach mundialu i na strojach piłkarzy. Adidasowi sprzyjało, że reprezentacje ubrane w koszulki tej marki grały najlepiej (m.in. finaliści Niemcy i Argentyna), jak i wszystkie nagrody indywidualne zgarnęli zawodnicy związani indywidualnymi kontraktami sponsorskimi z tym niemieckim producentem sprzętu sportowego.
Adidas Poland przed mundialem podpisał dużą umowę na współpracę z mediami Ringier Axel Springer Polska, a w jej realizację włączyły się wszystkie media wydawcy (drukowane i internetowe), w tym także dziennikarze. Np. Michał Pol, naczelny "Przeglądu Sportowego", organizuje na swoim koncie na Twitterze konkursy na wpisy, w których do wygrania są koszulki Adidasa różnych reprezentacji.
- Efekty tych wszystkich działań będziemy odczuwać jeszcze długo po ostatnim gwizdku sędziego na mundialu - podsumowuje Szymon Michalik. 
W tym tygodniu firma rozpoczęła działania związane z promocją sprzętu dla biegaczy.

(GK, 03.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.