Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 01, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 i TVN liderami wiosny

Największy udział w całej widowni telewizyjnej miał wiosną Program 1 Telewizji Polskiej. Wśród widzów z grupy komercyjnej 16-49 lat wygrał z kolei TVN. Ta stacja wygenerowała też najwięcej GRP.

Udziały stacji w grupie 4+ i wygenerowane GRP (dane: Nielsen Audience Measurement) 4+ i wygenerowane GRP (dane: Nielsen Audience Measurement)ence Measurement za okres 1 marca–29 maja wynika, że wszystkie główne telewizje miały w obu grupach (widownia 4+ oraz 16-49 lat) gorsze wyniki niż przed rokiem. W porównaniu z wiosną ub.r. najlepiej wypadł Polsat: miał najmniejsze spadki udziałów w rynku i jako jedyny wygenerował więcej GRP (punkty ratingowe, w których mierzy się oglądalność reklam).Udziały stacji w grupie 4+ i wygenerowane GRP (dane: Nielsen Audience Measurement)
Wśród wszystkich widzów Jedynka (12,46 proc. udziału – patrz wykres) tylko nieznacznie wyprzedziła TVN (12,43 proc.), przy czym obie stacje zanotowały spory spadek w porównaniu z ub.r. Niewiele do lidera traci także Polsat (12,4 proc.), natomiast wyraźnie od pierwszej trójki odstaje TVP 2.
Także w grupie komercyjnej - czyli osób mających 16-49 lat - różnica między pierwszym a drugim miejscem jest niewielka: TVN prowadzi z 14,12 proc. udziału (15,33 proc. rok temu), a Polsat ma 14,02 proc. (14,13 proc.). Dużo tracą do nich główne anteny TVP: Jedynka ma 8,84 proc. udziału (10,03 proc.), a Dwójka – 8,19 proc. (9,46 proc.).
Reklamowo liderem wiosny okazał się TVN z 112,33 tys. wygenerowanych GRP (8,4 proc. mniej niż przed rokiem). Wynik lepszy niż wiosną ub.r. miał zajmujący drugie miejsce Polsat (wzrost o 1,8 proc.), Jedynka i Dwójka zanotowały spadki (odpowiednio o 16,1 i 13,5 proc., szczegóły patrz wykres). Joanna Nowakowska, external communication manager domu mediowego MEC, tak komentuje wzrost Polsatu: - Na tle spadków pozostałych graczy z wielkiej czwórki i w obliczu niekorzystnych dla dużych stacji trendów: cyfryzacja, debiuty nowych kanałów, inwestycje programowe stacji tematycznych, jest to to spory sukces nadawcy.

 


Udziały stacji w grupie 4+ i wygenerowane GRP (dane: Nielsen Audience Measurement)


 

(RUT, 01.06.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.