Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 22, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja Trwam ma duży potencjał reklamowy

Jeśli Telewizja Trwam zdecyduje się sprzedawać reklamy, nie powinna mieć kłopotów ze znalezieniem klientów. Uzyskanie zadowalających zysków wymaga jednak wzbogacenia programu.

Od 15 lutego TV Trwam, dotychczas funkcjonująca jako kanał satelitarny, nadaje z pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. Stacja nie zaczęła jeszcze sprzedaży reklam, ale z zapowiedzi przedstawicieli nadawcy, fundacji Lux Veritatis, wynika, że ma taki zamiar. - Popyt na reklamy w TV Trwam raczej będzie. Zasięgowo to atrakcyjne medium – ocenia Marek Racławski, szef departamentu TV w PanMedia Western. Zgadza się z tą opinią Krzysztof Szumski, media buying manager w ZenithOptimedia. - Obecność na multipleksie daje zasięg ogólnopolski, a to jest już jakaś propozycja – mówi Szumski. - Zwłaszcza dla reklamodawców z produktami i usługami skierowanymi do starszych osób Telewizja Trwam byłaby dobrym kanałem komunikacji. Nie sądzę, żeby klienci mieli jakieś obiekcje wobec tej stacji, skoro reklamują się np. w discopolowym kanale Polo TV – dodaje.
- Jest mnóstwo produktów dla grupy kobiet 45+. Reklamować mogłyby się tam na przykład farmaceutyki – stwierdza Marek Racławski. Zasięg osiągnięty dzięki obecności na MUX 1 jest dużym atutem TV Trwam, bo wizerunkowo lepiej wypada skierowana do podobnego segmentu widowni Telewizja Republika. - TV Republika ma bardziej zróżnicowaną ofertę programową, przez co jest atrakcyjniejsza reklamowo. A Radia Maryja nie da się tak łatwo przełożyć na telewizję – mówi Marek Racławski.
- Jeśli TV Trwam nie wzbogaci ramówki, to nie zbierze z reklam wystarczająco dużo, by się utrzymać na multipleksie – uważa jeden z nadawców naziemnych. Warunkiem przyciągnięcia reklamodawców są też badania oglądalności. - TV Trwam musiałby się poddać pomiarom Nielsen Audience Measurement, żeby było wiadomo, ile osób ogląda tę stację i jaki jest profil jej widowni – wskazuje Krzysztof Szumski.
Obecnie firma badawcza Nielsen Audience Measurement nie udostępnia wyników oglądalności TV Trwam. - Prowadzimy testowe pomiary na własny użytek, ale nie publikujemy ich rezultatów. Złożyliśmy nadawcy TV Trwam ofertę i będziemy rozmawiać o objęciu ich badaniami – mówi Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Audience Measurement.
Przedstawiciele Lux Veritatis nie odpowiedzieli na nasze pytania.

 

(RUT, 22.02.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.