Telewizja Trwam ma duży potencjał reklamowy
Jeśli Telewizja Trwam zdecyduje się sprzedawać reklamy, nie powinna mieć kłopotów ze znalezieniem klientów. Uzyskanie zadowalających zysków wymaga jednak wzbogacenia programu.
Od 15 lutego TV Trwam, dotychczas funkcjonująca jako kanał satelitarny, nadaje z pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. Stacja nie zaczęła jeszcze sprzedaży reklam, ale z zapowiedzi przedstawicieli nadawcy, fundacji Lux Veritatis, wynika, że ma taki zamiar. - Popyt na reklamy w TV Trwam raczej będzie. Zasięgowo to atrakcyjne medium – ocenia Marek Racławski, szef departamentu TV w PanMedia Western. Zgadza się z tą opinią Krzysztof Szumski, media buying manager w ZenithOptimedia. - Obecność na multipleksie daje zasięg ogólnopolski, a to jest już jakaś propozycja – mówi Szumski. - Zwłaszcza dla reklamodawców z produktami i usługami skierowanymi do starszych osób Telewizja Trwam byłaby dobrym kanałem komunikacji. Nie sądzę, żeby klienci mieli jakieś obiekcje wobec tej stacji, skoro reklamują się np. w discopolowym kanale Polo TV – dodaje.
- Jest mnóstwo produktów dla grupy kobiet 45+. Reklamować mogłyby się tam na przykład farmaceutyki – stwierdza Marek Racławski. Zasięg osiągnięty dzięki obecności na MUX 1 jest dużym atutem TV Trwam, bo wizerunkowo lepiej wypada skierowana do podobnego segmentu widowni Telewizja Republika. - TV Republika ma bardziej zróżnicowaną ofertę programową, przez co jest atrakcyjniejsza reklamowo. A Radia Maryja nie da się tak łatwo przełożyć na telewizję – mówi Marek Racławski.
- Jeśli TV Trwam nie wzbogaci ramówki, to nie zbierze z reklam wystarczająco dużo, by się utrzymać na multipleksie – uważa jeden z nadawców naziemnych. Warunkiem przyciągnięcia reklamodawców są też badania oglądalności. - TV Trwam musiałby się poddać pomiarom Nielsen Audience Measurement, żeby było wiadomo, ile osób ogląda tę stację i jaki jest profil jej widowni – wskazuje Krzysztof Szumski.
Obecnie firma badawcza Nielsen Audience Measurement nie udostępnia wyników oglądalności TV Trwam. - Prowadzimy testowe pomiary na własny użytek, ale nie publikujemy ich rezultatów. Złożyliśmy nadawcy TV Trwam ofertę i będziemy rozmawiać o objęciu ich badaniami – mówi Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Audience Measurement.
Przedstawiciele Lux Veritatis nie odpowiedzieli na nasze pytania.
(RUT, 22.02.2014)










