Chińczycy przejmują za 30 mln dolarów agencję We Are Social
Chińska grupa komunikacyjna BlueFocus przejęła kontrolę nad brytyjską agencją interaktywną We Are Social.
Kwota transakcji, obejmującej 82,8 proc. udziałów We Are Social, wynosi 30 mln dol. Założona pięć lat temu londyńska agencja posiada oddziały w Nowym Jorku, Paryżu, Mediolanie, Monachium, Singapurze, Sydney i São Paulo. Jej roczne obroty to 57 mln dol.
Założyciele We Are Social, Robin Grant i Nathan McDonald, pozostaną w zarządzie i będą koordynować proces międzynarodowej ekspansji agencji - jej kolejny oddział ma powstać w Chinach.
Grupa BlueFocus dotychczas była aktywna głównie na chińskim rynku, gdzie zatrudnia 2,8 tys. osób w agencjach reklamowych i public relations. Swoją międzynarodową ekspansję rozpoczęła w kwietniu br., przejmując za 60 mln dol. pakiet 20 proc. udziałów w sieci PR Huntsworth Group.
(LL, 18.12.2013)










