Dział: INTERNET

Dodano: Październik 26, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwisy bezpłatnie reklamują Biedronkę, bo się dobrze klika

Dział Technologie Gazeta.pl dokładnie wyjaśnia jak działa system iKasa w Biedronce

Największe serwisy internetowe ze szczegółami informują o ofercie sieci dyskontów Biedronka (Jeronimo Martins Polska), bo informacje o niej dobrze się klikają i generują ruch w serwisach. W tym tygodniu redakcje zachwalają nowy system płatności wprowadzony w dyskontach.

Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w trzecim kwartale br. choć spośród sieci handlowych na reklamę najwięcej wydał Lidl - ponad 75 mln zł, to w Internecie najwięcej publikacji jest o Biedronce, która na reklamę wydała według obliczeń IMM 32 mln zł. O Lidlu analitycy doliczyli się 12,6 tys. tekstów, a o Biedronce 19 tys.
Przykładem tego, jak redakcje internetowe pomagają Biedronce, są publikacje z tego tygodnia o tym, że sieć wprowadziła możliwość płacenia za zakupy telefonem. Portal Gazeta.pl zamieścił na ten temat w poniedziałek materiał "Jak płacić telefonem w Biedronce", a w środę poradnik "Płacenie telefonem w Biedronce - przewodnik (krok po kroku)" z filmem instruktażowym. Oba materiały przygotował dział Technologie, choć ich fragmenty wyglądają jakby były pisane pod dyktando kogoś z działu marketingu Jeronimo Martins Polska. Jeden z nich zaczyna się słowami: "Klienci banków Pekao, Alior i Getin radujcie się. Możecie już płacić swoimi telefonami za zakupy w Biedronce".
Piotr Stanisławski, szef działów technologicznych Gazeta.pl, zapewnia jednak, że żaden z materiałów o płatnościach mobilnych w Biedronce nie jest reklamą i nie powstały one we współpracy z tą siecią. - Zrobiliśmy te teksty dlatego, że ludzi wyraźnie to interesowało. Wszelkie informacje o Biedronce i płatnościach w jej sklepach bardzo dobrze nam się klikały - mówi Stanisławski. - Zrobiliśmy to we współpracy z Biedronką o tyle, że musieliśmy poprosić ich o zgodę, bo inaczej nie wpuściliby nas do sklepu z kamerą - dodaje Stanisławski.
Dokładnie o płatnościach mobilnych w Biedronce i o tym, w jaki sposób działa aplikacja iKasa.pl (dodając do tekstu filmiki), informowały też m.in. Dziennikzachodni.pl, Forbes.pl, Gazetaprawna.pl.
Biedronka informację o wprowadzeniu płatności mobilnych wysłała do mediów w poniedziałek. Do sieci wpuszczono film informujący o tym, w jaki sposób działa aplikacja iKasa.pl. Wczoraj nie udało nam się uzyskać komentarza firmy w tej sprawie.

(DR, 26.10.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.