KER: Lis z Powerade to nie była reklama
Tomasz Machała (szef serwisu NaTemat.pl) i Tomasz Lis (współwłaściciel) podczas konferencji prasowej związanej z uruchomieniem NaTemat.pl (fot. Wojciech Artyniew - arch. Press)
Roman Jędrkowiak zaskarżył do Komisji Etyki Reklamy materiał z serwisu Natemat.pl, w którym Tomasz Lis prezentował napój Powerade. Ta odrzuciła skargę, bo uznała, że to nie była reklama – informuje „Gazeta Wyborcza".
Roman Jędrkowiak jest byłym dyrektorem działu marketingu banku ING i założycielem firmy marketingowej ADHD Warsaw. Twierdzi, że skargę złożył z czystej ciekawości. W uzasadnieniu napisał, że to "wprowadzanie konsumenta w błąd przez redaktora naczelnego >>Newsweeka<<”. Wyjaśnił, że jako konsument pomyślał, że promocja napoju jest tekstem redakcyjnym. Podał swoje prawdziwe imię, nazwisko i adres.
Odpowiedź dostał po kilku dniach. KER podziękowała za interwencję i zaznaczyła, że zajmuje się tylko reklamami, a nie "sposobami funkcjonowania mediów".
„To jest unikanie tematu. Komisja woli nie zajmować się sprawą, bo gdyby się zajęła, miałaby znacznie więcej pracy. Takich akcji będzie coraz więcej - uważa Jędrkowiak.
(22.10.2013)










