Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 19, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja wzmacnia Twittera – Twitter wzmacnia telewizję

Twitter stał się popularnym kanałem, w którym telewidzowie rozmawiają o ulubionych programach – wynika z raportu Nielsena.

Z jednej strony tweety skłaniają użytkowników do obejrzenia programu, z drugiej – widzowie chętnie komentują na bieżąco na Twitterze akurat oglądany program. Badanie Nielsena (opublikowane w sierpniu br.) udowadniają dwukierunkowe oddziaływanie między przekazami telewizyjnymi a aktywnością na Twitterze. Analiza cominutowych trendów oglądalności w danych Nielsena oraz tweetów dotyczących 221 emisji w prime time (Nielsen-SocialGuide) w amerykańskich telewizjach pokazała, że 48 proc. z nich miało znaczący wpływ na liczbę tweetów. Z kolei w przypadku 29 proc. analizowanych emisji liczba tweetów powodowała wzrost oglądalności.
Jak się okazało, tweety najbardziej oddziałują na oglądalność programów o charakterze rywalizacyjnym – w badanej próbie zwiększyły ją w prawie połowie emisji (44 proc.). Znaczny wzrost oglądalności poprzez ich komentowanie na Twitterze miały też programy o charakterze humorystycznym (dotyczyło to 37 proc. tego typu programów) i sportowym (28 proc.). Natomiast programy z treściami dramatycznymi mniej odczuły dodatkowe działania tweetów (18 proc.). 
Wyniki badania potwierdzają też to, co zakładało wielu obserwatorów branży: wzrost oglądalności danego programu telewizyjnego powoduje, że więcej ludzi twittuje na jego temat.
Liczbę tweetów podnosi też przekaz telewizyjny ważnego wydarzenia – tu dobrym przykładem jest transmisja igrzysk olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Jak zbadał brytyjski Ofcom, 51,9 mln osób w Wielkiej Brytanii oglądało olimpiadę w telewizji przez co najmniej 15 minut. Przy czym 52 proc. Brytyjczyków śledziło to wydarzenie również online na różnych urządzeniach, np. 28 proc. na telefonach komórkowych, 22 proc. – na tabletach. Natomiast na Twitterze odbywało się aż 97 proc. wszystkich konwersacji dotyczących olimpiady, a szczególnie gorąco była komentowana transmisja ceremonii otwarcia (według raportu agencji iProspect i Carata). 
Opr. Taras Nazaruk
Tekst pochodzi z publikacji "Siła Wizji"

(19.10.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.