Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 09, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Getin Noble Bank i polskie agencje wygrywają na Golden Drum (wideo)

Grand Prix dla Getin Noble Bank, dwie nagrody Golden Drum i dwie Silver Drum - taki jest na razie bilans Polski na Festiwalu Reklamy Golden Drum 2013 w Portorożu.

Podczas wczorajszej gali w słoweńskim Portorożu największym zwycięzcą był Getin Noble Bank. Polski bank otrzymał Grand Prix w kategorii New or Innnovative za pomysł na kartę Mastercard Display. Bank zaczął oferować tę kartę półtora roku temu. Jej innowacyjność polega na tym, że ma wbudowany wyświetlacz, który użytkownikowi pozwala sprawdzać stan konta i czytać informacje od banku. Może być też używana jako token. Za ten pomysł Getin Noble Bank został już nagrodzony na festiwalu reklamowym w Cannes - w kategorii Innovation Lions.
Podczas wczorajszej gali w Portorożu dwie nagrody Golden Drum odebrała agencja Ogilvy & Mather  za kampanię "Język polski jest ą-ę". Nagrodzono ją w kategoriach Radio i Events.
Agencja John Pitcher w kategorii Mobile otrzymała Silver Drum za kampanię dla PCK, a 180heartbeats + JvM w kategorii Digital za pracę dla UNICEF.
Jakub Korolczuk, przewodniczący jury kategorii Single Channel, dyrektor kreacji Grey Worldwide Warszawa, podkreśla, że jurorzy w tym roku zwracali szczególną uwagę na tzw. local insight, czyli cechy kultury charakterystyczne dla danego regionu/kraju. - To są te wartości, obok których nie można przejść obojętnie, i które pracom zgromadzonym na Golden Drum nadają niepowtarzalność - mówi Korolczuk. Jego zdaniem w tym roku w Portorożu jest mniej, niż w latach poprzednich, prac typowo festiwalowych. - Ghostów całkowicie się wyeliminować nie da, zresztą to nie jest zadanie dla jurorów, ale jako juror mogę powiedzieć, że staraliśmy się je z listy nagrodzonych i finalistów eliminować - zapewnia Korolczuk.
Także Jamie Mandelbaum, przewodniczący jury w kategorii Multi Channel, chief creative officer Y&R Central Eastern Europe, podkreśla, że prace, które wyjadą z festiwalu jako zwycięskie, szczególnie te z obszaru digital, to projekty regionalne, ale z ogromną siłą, która daje im popularność na całym świecie.
- To jest zgodne z ideą Golden Drum. Nie chcemy być festiwalem zaściankowym, ale takim, który pomaga kształtować kreatywność Nowej Europy, dostarczając jej odpowiednich wzorców - komentuje Barbara Krajnc, executive director Golden Drum.
W tym roku nagrody w kategoriach: Prasa, Telewizja i Outdoor - z grupy Single Channel, zostaną ogłoszone podczas piątkowej gali, wtedy też będą podane wyniki kategorii Multi Channel. Dziś zostaną ogłoszone ostatnie short listy.

(AMS, 09.10.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.