Piano Media sprzedaje za połowę ceny
Do Piano Media nie dołączą na razie kolejni wydawcy. Wczoraj na fan page projektu na Facebooku pojawiła się natomiast oferta: w cenie rocznego abonamentu dostęp na dwa lata do artykułów w sieci umieszczonych za paywallem.
W ramach wczorajszej oferty Piano Media (promocja trwała jeden dzień) można było kupić dostęp do tekstów w sieci na dwa lata w cenie rocznego abonamentu - czyli za 199 zł. Pod wpisem o ofercie na Facebooku natychmiast pojawiły się uszczypliwe komentarze: "Kupiłbym, ale boję się, że możecie aż tak długo nie podziałać na tym trudnym rynku" - pisał Paweł F. Madison; Tomasz Sosnówka wtórował: "A jakiś krótszych opcji nie macie? Bo średnio widzę to, że przetrwacie 2 lata" (pisownia oryginalna).
W Piano Media uczestniczy siedmiu wydawców: Agora SA, Murator SA, Polskapresse, Media Regionalne, Edytor SA, Polskie Radio i Ringier Axel Springer Polska. Za płatnym paywallem znajduje się 139 sekcji z 44 witryn do nich należących. Najtańszy, tygodniowy dostęp do witryn objętych paywallem Piano można kupić za 9,90 zł.
Z przedstawicielami Piano Media nie udało się nam wczoraj skontaktować. Tomasz Krawczyk, zastępca krajowego dyrektora rozwoju redakcyjnego Mediów Regionalnych, w rozmowie z "Presserwisem" stwierdził: - Nie mam obawy, byśmy w wyniku dużej popularności oferty mogli coś stracić. Wierzę, że Piano faktycznie zyska wtedy, gdy jak najwięcej użytkowników będzie mogło z niego skorzystać. To nie jest model obliczony na najbliższe pół roku. To raczej projekt, który może w przyszłości zadziałać i przynieść realne korzyści.
Według nieoficjalnych informacji w najbliższym czasie w projekcie nie nastąpią istotne zmiany. Od kilku tygodni w firmie nie pracuje już Mirosław Kowalski, były szef rozwoju Piano Media na Polskę. - Moja rola polegała na wprowadzeniu produktu w Polsce. Z racji braku planów dołączenia do projektu nowych wydawców nie było sensu, bym dalej współpracował z firmą - komentuje Kowalski.
AT










