Przychody Grupy TVN nadal spadają
W drugim kwartale 2013 roku przychody Grupy TVN spadły o 2,5 proc. do 440 mln zł.
Spadek przychodów to przede wszystkim wynik niższej o 1,6 proc. sprzedaży czasu reklamowego w telewizjach Grupy TVN. Spadły też o 3,3 proc. wpływy z opłat za kanały tematyczne, co m.in. odzwierciedla niższą liczbę abonentów płatnej telewizji.
W całym pierwszym półroczu przychody Grupy TVN spadły o 4 proc. i wyniosły 784 mln zł.
Raportowana EBITDA wzrosła o 10 proc. zarówno w drugim kwartale jak i w pierwszej połowie roku, i wyniosła odpowiednio 157 mln zł oraz 255 mln zł.
Strata netto w drugim kwartale wyniosła 32 mln zł, a w pierwszym półroczu 78 mln zł.
Zadłużenie netto na dzień 30 czerwca 2013 roku wynosiło 2,14 mld zł (głównie obligacje denominowane w euro).
Komentarz prezesa Grupy TVN Markusa Tellenbacha:
Z dumą pragnę ogłosić, że Grupa TVN po raz pierwszy w swojej historii osiągnęła pozycję lidera pod względem wyników całodziennej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej odnotowując udział na poziomie 23,9% w drugim kwartale. Ponadto, nasze ramówki wygrywałyz głównymi konkurentami przez ostatnie cztery kwartały pomimo znacznych oszczędności zrealizowanych w tym okresie. Tak doskonałe wyniki przełożyły się bezpośrednio na naszą rentowność, która powraca do przedkryzysowych poziomów, odzwierciedlając efektywność naszego podejścia do produkcji i eksploatacji treści programowych. Grupa TVN będzie dalej kładła nacisk na wyjątkową jakość i wysoką oglądalność oferty programowej wszystkich swoich kanałów telewizyjnych, uwzględniając fragmentację postępującą między innymi w efekcie wdrożenia naziemnej telewizji cyfrowej, oraz pierwsze oznaki poprawy sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej. Jesteśmy przekonani, że Grupa TVN osiągnie wyniki lepsze niż średni jednocyfrowy spadek rynku reklamy telewizyjnej, a skorygowana EBITDA będzie porównywalna do zeszłorocznej. Pozwala to Zarządowi podtrzymać oczekiwania na rok 2013 przedstawione 28 lutego.
(GK, 22.08.2013)










