Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 22, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Grupy TVN nadal spadają

W drugim kwartale 2013 roku przychody Grupy TVN spadły o 2,5 proc. do 440 mln zł.

Spadek przychodów to przede wszystkim wynik niższej o 1,6 proc. sprzedaży czasu reklamowego w telewizjach Grupy TVN. Spadły też o 3,3 proc. wpływy z opłat za kanały tematyczne, co m.in. odzwierciedla niższą liczbę abonentów płatnej telewizji.
W całym pierwszym półroczu przychody Grupy TVN spadły o 4 proc. i wyniosły 784 mln zł.
Raportowana EBITDA wzrosła o 10 proc. zarówno w drugim kwartale jak i w pierwszej połowie roku, i wyniosła odpowiednio 157 mln zł oraz 255 mln zł.
Strata netto w drugim kwartale wyniosła 32 mln zł, a w pierwszym półroczu 78 mln zł.
Zadłużenie netto na dzień 30 czerwca 2013 roku wynosiło 2,14 mld zł (głównie obligacje denominowane w euro).

Komentarz prezesa Grupy TVN Markusa Tellenbacha: 
Z dumą pragnę ogłosić, że Grupa TVN po raz pierwszy w swojej historii osiągnęła pozycję lidera pod względem wyników całodziennej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej odnotowując udział na poziomie 23,9% w drugim kwartale. Ponadto, nasze ramówki wygrywałyz głównymi konkurentami przez ostatnie cztery kwartały pomimo znacznych oszczędności zrealizowanych w tym okresie. Tak doskonałe wyniki przełożyły się bezpośrednio na naszą rentowność, która powraca do przedkryzysowych poziomów, odzwierciedlając efektywność naszego podejścia do produkcji i eksploatacji treści programowych. Grupa TVN będzie dalej kładła nacisk na wyjątkową jakość i wysoką oglądalność oferty programowej wszystkich swoich kanałów telewizyjnych, uwzględniając fragmentację postępującą między innymi w efekcie wdrożenia naziemnej telewizji cyfrowej, oraz pierwsze oznaki poprawy sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej. Jesteśmy przekonani, że Grupa TVN osiągnie wyniki lepsze niż średni jednocyfrowy spadek rynku reklamy telewizyjnej, a skorygowana EBITDA będzie porównywalna do zeszłorocznej. Pozwala to Zarządowi podtrzymać oczekiwania na rok 2013 przedstawione 28 lutego.

(GK, 22.08.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.