Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Sierpień 20, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Profil czytelnika e-booków z Warszawy stworzony przez Virtualo

(Fot. media.innovationpr.pl)

Firma Virtualo przeprowadziła sondę uliczną na próbie ponad pół tysiąca warszawiaków (lipiec 2013), aby stworzyć profil czytelnika e-booków.

87 proc. zapytanych znalazło czas, aby w ciągu ostatnich trzech miesięcy przeczytać książkę lub e-booka o objętości powyżej 100 stron.
64 proc. zadeklarowało, że czyta książki papierowe, a 20 proc., że czyta zarówno książki tradycyjne jak e-booki.
3 proc. wszystkich pytanych stwierdziło, że czyta tylko e-booki.
Wśród respondentów czytających e-booki dominują ludzie młodzi: 36 proc. to studenci, a 19 proc. uczniowie (powyżej 15 roku życia). 21 proc. e-czytelników stanowią specjaliści niższego i średniego szczebla z różnych  branż. 
Wśród ponad 100 respondentów posiadających urządzenia umożliwiające czytanie cyfrowe 48 proc. ma czytnik e-booków. Wśród czytników dominują urządzenia firmy Amazon, które stanowią ponad 60 proc. wszystkich czytników. Tablety i smartfony stanowią 30 proc., a 43 proc. laptopy i komputery stacjonarne.
Ponad 43 proc. respondentów badania Virtualo odpowiedziało, że zdobywa e-booki z portali, na których można "chomikować zasoby". Ponad 28 proc. zadeklarowało, że kupuje e-booki w księgarniach. Dla 17 proc. pytanych głównym źródłem pozyskania e-booków jest rodzina i przyjaciele, którzy pożyczają lub przekazują e-książki naszym respondentom w prezencie. Ponad 10 proc. mieszkańców miast pobiera z sieci tylko darmowe książki, głównie klasykę, co świadczy o tym, że przy zakupie książki w wersji papierowej lub elektronicznej wciąż bardzo istotna jest cena.
Jak wynika z badania Virtualo mieszkańcy stolicy najczęściej czytają fantastykę - tę kategorię wskazało 21 proc. respondentów czytających zarówno książki jak e-booki. Na drugim miejscu znalazły się książki sensacyjne: kryminały, horrory - łącznie 19 proc. wskazań. Mieszkańcy stolicy sięgają również po literaturę faktu – 16 proc. i literarurę piękną - też 16 proc. (PR)

Pełna analiza badania Virtualo na stronie Press.pl w dziale Raporty/Internet

Top 15 księgarni e-booków
 

(20.08.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.