Megapanel: w czerwcu mniej internautów odwiedzało Facebook i YouTube
Serwis społecznościowy Facebook.com stracił blisko 400 tys. użytkowników, co wykazuje porównanie danych Megapanelu z czerwca br. i maja br.
Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w czerwcu br. w rankingu grup witryn liderem pod względem liczby użytkowników była Grupa Google. Jej serwisy odwiedziło 18 mln internautów (o 114,5 tys. mniej, niż w maju br.). Strony Grupy Allegro/GG odwiedziło 16,2 mln internautów (spadek o 119,6 tys. użytkowników), a serwis Facebook.com – 14,4 mln (spadek o 383,5 tys. użytkowników). Spory spadek – 581,1 tys. do 13,6 mln – odnotował również YouTube.com.
W zestawieniu najpopularniejszych domen liderem jest Google.pl. Stronę odwiedziło 17,3 mln internautów (o 69,6 tys. tys. mniej, niż w maju br.). W pierwszej dziesiątce znalazła się Interia.pl – 7,7 mln użytkowników (o 93,6 tys. więcej), spychając Nk.pl na 11. pozycję (7,4 mln, o 532,4 tys. mniej).
W zestawieniu najpopularniejszych polskich grup internetowych odwiedzanych na urządzeniach mobilnych liderem była Grupa Onet.pl, której witryny miały 4,8 mln cookies (spadek o 47,4 tys. względem maja br.). Dalej znalazły się: Grupa Wirtualna Polska/Orange – 4,3 mln cookies (spadek o 104,8 tys.) i Grupa Gazeta.pl – 3,1 mln (wzrost o 39 tys.).
Jak informuje Gemius, pierwsze dane Megapanelu uwzględniające pomiar audio i wideo zostaną opublikowane w połowie września br. i będą dotyczyć lipca.
KOZ










