Spadają przychody firm reklamy zewnętrznej
Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej w drugim kwartale br. była niższa o 18 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. - podaje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.
Sprzedaż monitorowanych firm branży out of home wyniosła w drugim kwartale br. 136,1 mln zł (w drugim kwartale 2012 roku - ok. 166 mln zł). W sumie w pierwszym półroczu br. firmy te sprzedały usługi za kwotę 236,7 mln zł - o 17,7 proc. niższą niż w pierwszej połowie ub.r. (287,7 mln zł).
Wyniki te oznaczają, że spadek przychodów na rynku OOH pogłębia się (w pierwszym kwartale br. wynosił 17 proc.). Jak podaje IGRZ, dla branży nie jest to zaskoczeniem - już po analizie wyników pierwszych trzech miesięcy br. Izba prognozowała, że ten rok będzie dla OOH jednym z najtrudniejszych, bo reklamodawcy tną wydatki na reklamę zewnętrzną podobnie jak na inne media.
Główni reklamodawcy outdooru przeznaczyli w pierwszym półroczu 2013 roku na reklamę swoich produktów znacząco mniej środków finansowych: po 10 mln zł w sektorach sprzedaż i motoryzacja/transport, 8 mln zł w sektorze żywność, 6 mln zł w sektorze telekomunikacja oraz 4 mln zł w sektorze rozrywka/kultura.
Zestawienie przychodów opracowane przez IGRZ obejmuje firmy: AMS SA, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Jet Line, Liftboards, Mini Media, Ströer Polska i Warexpo.
BG










