Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 11, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W branżowych portalach najwięcej Google’a

Na branżowych portalach internetowych w maju br. najwięcej można było przeczytać o trzech amerykańskich gigantach: Google, Microsoft i Apple – wynika z raportu ”Rynek IT w mediach” przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów.

Pod względem ilościowym prowadzi Google (2,3 tys. informacji w maju br.), kolejny jest Microsoft (1,6 tys.), który wyprzedził Apple (1,4 tys.), HP (392) i Amazona (262).
”Google najczęściej pojawiało się nie tylko na portalach, ale także na forach i w social media - czyli tam, gdzie czytelnicy mają bezpośredni wpływ na treść. To właśnie w tej ostatniej kategorii korporacja z Mountain View zyskała największą przewagę nad drugim Apple. Na forach internetowych producent iPhone’ów i iPadów uplasował się dopiero na piątej pozycji – między innymi za Dellem i HP” – czytamy w raporcie Press-Service Monitoring Mediów.
http://chart.googleapis.com/chart?chxl=0:%7CGoogle%7CMicrosoft%7CApple%7CHP%7CAmazon%7CIBM%7CDell%7COracle%7C1:%7CDane%3A+Press-Service%2C+maj+2013&chxp=0,8,7,6,5,4,3,2,1%7C1,-12&chxr=0,0.4,8.5%7C1,-13,1&chxs=0,000000,11.5,1,l,676767%7C1,000000,10.5,-0.5,l,676767&chxt=y,x&chbh=19,0,12&chs=550x300&cht=bhg&chco=3366CC&chds=0,2500&chd=t:2244,1603,1369,392,262,238,164,138&chdlp=b&chma=0,5&chm=N+,000000,0,0:11,12,1&chtt=Liczba+informacji+na+temat+korporacji+IT+w+maju+2013+roku&chts=000000,13.5

W badaniu Press-Service Monitoring Mediów porównana została także medialność mobilnych systemów operacyjnych oraz przeglądarek internetowych. Wśród tych pierwszych zdecydowaną przewagę – zarówno na portalach internetowych, forach, jak i w social media – miał Android (blisko 2 tys. informacji), wyprzedzając iOS (694), Windows Phone (438), Blackberry (190) oraz Symbian (57).
W klasyfikacji przeglądarek zwyciężył Google Chrome (198 informacji), który z dużą przewagą wyprzedził Firefoksa (162) i Internet Explorera (99). Na kolejnych miejscach uplasowała się Opera (59) przed Safari (34).
Badanie objęło w maju br. materiały pochodzące z portali branżowych, 140 forów internetowych oraz wpisy i komentarze z serwisów społecznościowych: Facebook, Twitter, Blip, YouTube i Wykop. (KOZ, PR)
 

(11.07.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.