W branżowych portalach najwięcej Google’a
Na branżowych portalach internetowych w maju br. najwięcej można było przeczytać o trzech amerykańskich gigantach: Google, Microsoft i Apple – wynika z raportu ”Rynek IT w mediach” przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów.
Pod względem ilościowym prowadzi Google (2,3 tys. informacji w maju br.), kolejny jest Microsoft (1,6 tys.), który wyprzedził Apple (1,4 tys.), HP (392) i Amazona (262).
”Google najczęściej pojawiało się nie tylko na portalach, ale także na forach i w social media - czyli tam, gdzie czytelnicy mają bezpośredni wpływ na treść. To właśnie w tej ostatniej kategorii korporacja z Mountain View zyskała największą przewagę nad drugim Apple. Na forach internetowych producent iPhone’ów i iPadów uplasował się dopiero na piątej pozycji – między innymi za Dellem i HP” – czytamy w raporcie Press-Service Monitoring Mediów.
W badaniu Press-Service Monitoring Mediów porównana została także medialność mobilnych systemów operacyjnych oraz przeglądarek internetowych. Wśród tych pierwszych zdecydowaną przewagę – zarówno na portalach internetowych, forach, jak i w social media – miał Android (blisko 2 tys. informacji), wyprzedzając iOS (694), Windows Phone (438), Blackberry (190) oraz Symbian (57).
W klasyfikacji przeglądarek zwyciężył Google Chrome (198 informacji), który z dużą przewagą wyprzedził Firefoksa (162) i Internet Explorera (99). Na kolejnych miejscach uplasowała się Opera (59) przed Safari (34).
Badanie objęło w maju br. materiały pochodzące z portali branżowych, 140 forów internetowych oraz wpisy i komentarze z serwisów społecznościowych: Facebook, Twitter, Blip, YouTube i Wykop. (KOZ, PR)
(11.07.2013)










