TVP na plusie
(Fot. Karol Piechocki)
Po pięciu miesiącach br. Telewizja Polska ma 8,8 mln zł zysku brutto. W porównaniu z tym samym okresem ub.r. wzrosły przychody z abonamentu, a spadły – z reklamy.
Jest to wynik lepszy od planowanego na br. i od osiągniętego w analogicznym okresie ub.r. Jak podaje spółka w komunikacie, przychody z abonamentu wzrosły po pięciu miesiącach o 24 proc., czyli o 34,7 mln zł w stosunku do ub.r. – z czego można obliczyć, że wyniosły 179,3 mln zł. Natomiast przychody reklamowe spadły o 44,5 mln zł, czyli 10,8 proc. – wyniosły zatem 367,5 mln zł. Pozostałe przychody TVP (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły o 11 mln zł (23,8 proc.), tzn. wyniosły 57,2 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej w relacji do analogicznego okresu ub.r. zostały obniżone o 51,5 mln zł.
TVP spodziewa się dodatniego wyniku finansowego zarówno w pierwszym półroczu br., jak i w całym br. W ub.r. spółka miała 218,8 mln zł straty.
RUT










