Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 03, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kampania Małopolski z Clooneyem przesunięta

Zaplanowana na czerwiec emisja spotów promujących Małopolskę
wśród zagranicznych inwestorów została przesunięta na inny termin. Marszałek
Małopolski Marek Sowa nie zgodził się, by spoty w obecnej formie były emitowane w zagranicznych mediach.

Chodzi o kampanię promującą Małopolskę, w której w spotach wykorzystano sobowtór George'a Clooneya. Trzy spoty już w marcu zaprezentowano w Internecie, a kampania w zagranicznych mediach miała ruszyć w czerwcu. Bohaterem każdego spotu jest inwestor. Najbardziej krytykowano ten przedstawiający tłum fanek na lotnisku, które z niecierpliwością na kogoś czekają. Kiedy pojawia się sobowtór amerykańskiego aktora George'a Clooneya, kobiety ignorują go i rzucają się na nieznanego inwestora. Reklamom zarzucano m.in., że promują sponsoring i sugerują, że Polki czekają tylko na pieniądze zagranicznych inwestorów.
Emisję spotów wstrzymał marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa, który określił kampanię jako "tandetną i prymitywną". Jednak poinformował, że jeśli spoty pozytywnie zaopiniuje prawdziwy Clooney, będą mogły trafić do emisji w obecnej formie. Suzan Giżyńska, reżyserka reklam, zamierza przekonać aktora, by wypowiedział się na temat spotów z jego sobowtórem. Giżyńska do wypromowania spotów zatrudniła agencję PR. - Prowadzimy działania z zakresu media relations: informujemy o kolejnych etapach walki o publikację stworzonych przez Suzan spotów Małopolski - przyznaje Tomasz Kamyk z Warsaw PR. W ramach współpracy stworzono stronę na Facebooku ("Who is the star in Małopolska"), na której publikowane są pozytywne opinie polskich i zagranicznych specjalistów na temat spotów. Wśród nich są m.in. prof. Robert Cialdini, Felix Ahlers (prezes Frosta AG), Christian Marnham (brytyjski reżyser).
Jeśli reklamy nie zostaną wyemitowane, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego (która zleciła przygotowanie kampanii) może mieć problemy z rozliczeniem unijnej dotacji. Jednak Katarzyna Matoga, specjalistka ds. PR w projekcie Business in Małopolska (prowadzonym przez MARR), zapewnia, że kampania została tylko przesunięta. MARR prowadzi właśnie badania opinii w grupie docelowej kampanii, czyli wśród inwestorów. - Trwają prace nad raportem z tych badań. W założeniu kampania miała być prowadzona w międzynarodowej telewizji, wokół globalnego wydarzenia o charakterze biznesowym, gospodarczym, które ze względu na swoją rangę byłoby transmitowane przez światowe media. MARR analizuje kalendarz tego typu wydarzeń i datę rozpoczęcia kampanii uzależnia między innymi od tego - mówi Matoga.
Suzan Giżyńska: – Jeśli kwestia poprawy spotów będzie zleceniem, to je przyjmę. Może poprawimy sobowtóra Clooneya na Clooneya? To byłby dobry pomysł i mam nadzieję, że to jest ta poprawka, o której mówi marszałek Sowa.
Według nieoficjalnych informacji "Presserwisu" decyzja w sprawie emisji kampanii już zapadła i prowadzone są ustalenia przetargowe. Budżet tej kampanii wynosi 254 tys zł brutto. (DR)

 

 

(03.06.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.