Dział: PRASA

Dodano: Marzec 19, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amerykanie rezygnują z gazet i telewizji informacyjnych, bo media te nie spełniają ich oczekiwań

Cięcia w redakcjach w USA odbiły się na jakości informacji publikowanych w prasie i telewizji, a prawie 33 proc. badanych zrezygnowało z gazety lub stacji telewizyjnej ze względu na niską jakość materiałów - wynika z raportu think tanku Pew Research Center.

Zgodnie z badaniem, przeprowadzonym w ramach Project for Excellence in Journalism (PEJ), zatrudnienie w redakcjach amerykańskich gazet zmniejszyło się o 30 proc. w porównaniu z 2000 rokiem. Po raz pierwszy od 1978 roku zatrudnionych na etacie w redakcjach jest mniej niż 40 tys. osób.
"To są rzeczywiste cięcia i jak wynika z danych, które zebraliśmy, mają one swoje konsekwencje" - powiedziała dyrektor projektu Amy Mitchell.
Według raportu w 2006 roku 42 proc. dorosłych poniżej 30. roku życia regularnie śledziło lokalne programy informacyjne. W 2012 roku ich liczba spadła do 28 proc.
Dodatkowo 40 proc. materiałów nadawanych przez lokalne stacje telewizyjne dotyczy sportu, pogody i sytuacji na drogach. Zdaniem Mitchell wiedza na ten temat jest łatwo dostępna z innych źródeł, a to zapowiada dalsze pogorszenie się pozycji lokalnych telewizji.
Pew Research Center zauważa, że telewizje informacyjne coraz częściej pełnią rolę kanałów dyskusyjnych, a podczas kampanii prezydenckiej reporterzy tylko przekazują wypowiedzi kandydatów oraz członków partii zamiast wykorzystać je do szerszego omówienia danej sprawy. Problemem jest również ograniczenie wydatków na autorskie materiały i bezpośrednie relacje.
"Nie chodzi o to, czego ludzie oczekują, ale za co są gotowi zapłacić" - powiedział były szef ABC News David Westin. Jego zdaniem do rozwiązania pozostaje kwestia, czy odbiorcy uciekają, ponieważ media nie dostarczają im odpowiednich artykułów i programów, czy to właśnie ucieczka odbiorców powoduje pogorszenie jakości materiałów.
Jak wynika z raportu Pew Research Center, coraz więcej firm eksperymentuje z opłatami za wydania elektroniczne. 450 z 1380 gazet codziennych już wprowadziło albo zamierza wprowadzić płatny model subskrypcji ich materiałów. Przyczyną jest spadek dochodów mimo że nakład gazet drukowanych utrzymał się na podobnym poziomie w 2012 roku co rok wcześniej. Część redakcji decyduje się również na pozyskiwanie pieniędzy od fundacji i organizacji społecznych, ponieważ w innym wypadku nie byłyby w stanie pozwolić sobie na publikowanie artykułów na temat zdrowia czy zapasów wody w Afryce.
Z innej ankiety przeprowadzonej przez Pew Research Center wynika, że większość respondentów nie zdaje sobie sprawy z finansowych problemów mediów. Natomiast odbiorcy świadomi tych trudności są gotowi zrezygnować z gazet albo telewizji, ponieważ nie spełniają one ich oczekiwań. (PAP)

(19.03.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.