Radio Zet zwiększa przewagę nad Jedynką
Spośród największych rozgłośni ogólnopolskich rośnie jedynie słuchalność Radia Zet. Natomiast wśród sieci radiowych zyskują wszystkie największe.
Udział Radia Zet w czasie słuchania w fali listopad ub.r. – styczeń br. wyniósł 15,8 proc., co oznacza wzrost z 15,3 proc. wobec poprzedniej fali badania. Pod koniec grudnia ub.r. rozgłośnia rozpoczęła kampanię reklamową, która prowadzona jest w telewizji, prasie, kinach i Internecie. Zwiększyła się przewaga Radia Zet nad Programem I Polskiego Radia, którego słuchalność zmalała z 12,3 do 10,2 proc.
Liderem słuchalności pozostał jednak RMF FM, choć zanotował spadek z 25,4 do 24,2 proc. Słabszy wynik miał również Program III Polskiego Radia, którego udział zmniejszył się z 8 do 7,5 proc.
Wśród sieci radiowych pozycję lidera umocniło Radio Eska (40 stacji), zwiększając udział w czasie słuchania z 7,6 do 8 proc. W czołówce znalazły się również Audytorium 17 – wzrost z 5 do 6 proc. i Złote Przeboje (20 stacji) – z 3,3 do 3,8 proc.
Jeżeli chodzi o rozgłośnie ponadregionalne, udział Eski Rock wyniósł 1,8 proc. (wzrost z 1,7 proc.), Radia Tok FM – 1,1 proc. (spadek z 1,5 proc.), RMF Classic – 0,9 proc. (wzrost z 0,7 proc.), Chilli Zet – 0,5 proc. (bez zmian), a Radia PiN – 0,1 proc. (spadek z 0,2 proc.).
Dane: Radio Track, badanie realizowane przez Millward Brown. Od października ub.r. wprowadzono kategorię wykształcenia do ważenia danych. (KOZ)
(13.02.2013)










